• Honigävle

    Sen ägglossning, har ni varit med om det?

    Hej!

    Jag har normalt en menscykeln på 28 dagar, men senaste gången var mensen en vecka sen, dvs den kom efter 34 dagar. Har alltid känt av min ägglossning ungefär 14-16 dagars efter mens, men inte denna gång. Testar första månaden med ägglossninhstester eftersom vi nu försöker få barn. Har testat sen dag 12 och är nu inne på dag 24 utan något resultat. Som sagt har jag inte känt av ägglossningen heller, men hur sen kan det vara egentligen? Vet att ägglossningen kan hoppas över och att det är normalt, men är nyfiken på era erfarenheter.

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Sen ägglossning, har ni varit med om det?
  • Anonym (A)

    Sen jag började hålla koll på ägglossningen (flera år sen) så har min senaste ägglossning hittills skett dag 27.

  • sheila55

    Med mitt första barn blev jag gravid dagen innan BIM (enda gången jag hade sex på över en månad)... Innan dess var mensen regelbunden och sannolikt ägglossningen också. Så vist kan den komma sent någon gång :)

  • Anonym (Sara)

    Man har inte ägglossning varje månad heller, tror 10/12 månader i snitt.

  • eeat

    Började hålla koll på ägglossningen efter första barnet som kom i juni förra året, eftersom att vi önskade ett syskon till honom. Blev som besatt och planerade in mystiden som en galning. Blev inte gravid, antagligen av pressen. Släppte stressen och lät naturen ha sin gång. Tydligen hade jag ägglossning senare än vad alla ägglossningskalendrar påstått. Mensen vart försenad samma månad. Testade på BIM men negativy, suck. Testade varje dag efter BIM då mensen uteblev. Fick endast ett svagt positivt resultat på BIM+6 . Men plussade ordentligt på BIM+8????

    Enligt alla kalendrar osv skulle jag ha ägglossning runt den 7:e, med en regelbunden mens på ca 30dagars cykel. Men nej nej, hade ägglossning runt den 11:e/12:e.

    Så ja jag vet inte om det är ett svar ens, om det var sen ägglossning eller bara ren misscalculation haha..

Svar på tråden Sen ägglossning, har ni varit med om det?