Twoblirthree skrev 2018-08-05 18:29:17 följande:
Ni som använder bärsele, vad har ni för någon? Jag har både en gammal enkel babybjörn o en ergobaby 360. Är tyvärr rätt missnöjd med ergobabyn, känns som jag inte får till den rätt. Bränner i axlarna o så lyckas jag inte knäppa spännet mellan skulderbladen själv. Några tips? Har även införskaffat en bärsjal men verkar lite knepigt att knyta.
Jag har en Babybjörn miracle men jag har inte vågat använda den än. Trots att den ska fungera för nyfödda. Han känns så liten. Funderar på stt skaffa en bärsjal men jag vet inte... känns onödigt om han gillar bärselen. Får nog ta och testa den.
Vad föredrar ni?
Twoblirthree skrev 2018-08-05 10:40:34 följande:
Vet att endel har fått ont i magen av D-droppar, iaf ACOs med olja (solrosolja, gul l vit etikett). ACO har även D-droppar i vatten som man måste ha i kylskåp o dessa ska de inte ont i magen av (blå o vit etikett), hade till min tvåa o hon fick inte ont i magen av dem. Till våran tredje tjej nu fick vi Unimedics D-droppar med olja (vit o lila etikett) vilket BVC-ssk sa inte skulle göra ont o jag har inte märkt det på lilltjejjen. Vet inte hur Sempers D-droppar är. Du kan ju fråga BVC-ssk om de har en annan sort så du slipper betala själv.
Ok. Ja jag ska prata med BVC på måndag och se vad de säger. Jag fick ACO?s med olja av bvc i onsdags. Men bra att det finns lite olika.