• LillaLina01

    Hotell i Stockholm, tipsa mig!

    Ska få bo på hotell 2 nätter helt själv utan man och barn! Ska bli heelt underbart! Behöver tips av er på bra hotell centralt i Stockholm!

    Grym frukost är ett måste

    Fint och fräscht, 4-5 stjärnigt

    Så centralt läge som möjligt, vill kunna gå runt till fots i stan!

    Tipsa mig gärna <3

  • Svar på tråden Hotell i Stockholm, tipsa mig!
  • Don Dante

    Vilken budget snackar vi om? Vad gillas? Heymarket rekommenderas. Kan tipsa om många fler, men då behöver du ge lite mer preferenser.

  • Aniiee

    Haymarket eller Grand. Clarion Tapto.

    Väldigt olika prisklasser.....


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee
    LillaLina01 skrev 2018-07-27 00:50:16 följande:

    Runt 1200 kr natten! Tack för tips!


    Tapto.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Fillibom

    Om du vill ha något lyxigt, klassiskt och mysigt:

    Hotell August Strindberg
    Hotellet ligger på en mysig innergård uppe vid Tegnerlunden

    Om du vill ha något superhippt och trendigt:
    Scandic Grand Central

    Rekommenderar även (något mitt emellan båda ovanstående)
    Scandic Norra Bantorget

  • Don Dante

    Budgeten är låg, lite för låg. Men det kanske finns bättre pris på sommaren. Scandic grand central är sådär. Uppfräschat iofs men inte trendigt. Mer klassiskt. Heymarket som har nämnts är 20 tals stil i nytappning. Ger en väldigt speciell känsla. Tapto som rekommenderas i tråden ät ett 3 stjärnigt hotell. Hur man kan rekommendera scandic norra Bantorget förstår jag inte, om det inte rör sig om budgetskäl. Det är i stort behov av uppfräschning. Bättre budgetalternativ är då Frey. Ett hotell med shabby chick stil på rummen. Vill du ha något trendigt, så Clarion sign på norra Bantorget. Där kan du också skämma bort dig med spa och pool på taket. Jag har bott på betydligt fler, men dessa är väl de som ligger vid handen med pris och läge vad jag kan komma på nu.

  • LillaLina01
    Don Dante skrev 2018-07-27 09:13:52 följande:

    Budgeten är låg, lite för låg. Men det kanske finns bättre pris på sommaren. Scandic grand central är sådär. Uppfräschat iofs men inte trendigt. Mer klassiskt. Heymarket som har nämnts är 20 tals stil i nytappning. Ger en väldigt speciell känsla. Tapto som rekommenderas i tråden ät ett 3 stjärnigt hotell. Hur man kan rekommendera scandic norra Bantorget förstår jag inte, om det inte rör sig om budgetskäl. Det är i stort behov av uppfräschning. Bättre budgetalternativ är då Frey. Ett hotell med shabby chick stil på rummen. Vill du ha något trendigt, så Clarion sign på norra Bantorget. Där kan du också skämma bort dig med spa och pool på taket. Jag har bott på betydligt fler, men dessa är väl de som ligger vid handen med pris och läge vad jag kan komma på nu.


    Tack för tips! Funderar på Miss Clara by nobis! Verkar ha fått mycket bra recensioner. Frukosten där verkar också poppis. Budgeten är inte skriven i sten, men jag har ingen lust att betala 2000 kr natten.. Känns onödigt.

    Men tack för input!
  • Coccolina

    Sign by Clarion var toppen när jag bodde där med svärföräldrarna! 

    Brukade gilla Nordic Light... Men hade en otrevlig upplevelse när jag var där med jobbet som gör att jag drar mig lite för att bo där igen, framförallt ensam (en av deras väktare försökte ta sig in i mitt rum mitt i natten..Jag var ensam där för jobb och det var min andra natt på det rummet den gången så kunde inte smälta det riktigt...Det är utagerat oss i mellan men skulle inte rekommendera det för någon som bor ensam efter det... Annars ett fantastiskt hotel!!!)


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • TeresB

    Haymarket, nordic Light är renoverat, skulle tro att Scandic Continental är fint, nytt. Hilton i slussen, nobis. Jag gillar hotell Skeppsholmen och hotell lyxmat. Du har en ganska låg budget om ni vill bo 5 stjärnigt. Hoppas ni hittar något mysigt ställe!!!

Svar på tråden Hotell i Stockholm, tipsa mig!