• Tom Araya

    Inga djur för mig

    Jag är en stor djurvän, älskar djur av alla de slag och djur brukar också gilla mig. Hjärta

    I perioder har jag önskat att hushållet skaffat djur när jag var barn och även funderat på att skaffa mig ett husdjur själv som vuxen.

    Exet har katter...

    Vänner har hundar, katter, hästar et.c...

    Nu är jag hus- och djurvakt åt en familj jag känner, som rest bort en knapp vecka på semester... det är hundar, katter, hästar, höns...ja, jag tänker inte räkna upp alla...

    Nu känner jag mig dock färdig med djur helt och hållet, fast jag aldrig haft några egna.

    Det ska rastas/motioneras, tömma lådor och spiltor på bajs, matas, vårdas...en massa jobb helt enkelt.

    Många av djuren är också håriga och dessa hår är överallt ta mej fan! Man kan inte ens få rena kläder från tvättmaskinen utan alla dessa jävla hårstrån.

    Det luktar ofta illa hemma hos djurägare.

    Blir de sjuka blir man ruinerad hos veterinären, även om djuren är försäkrade.

    Man kan inte lämna dem hemma för att jobba, studera, resa...what ever.. mer än några timmar i taget.

    Det är så mycket som kan hända med djur som kan få en att koma sent till jobbet e.t.c.

    Husdjur stör en när man ska vila, sova, arbeta hemma, laga mat, äta, ha sex mm.

    Man kan inte möblera som man vill, för då välter de, klöser sönder, e.t.c....

    Jag kanske har en släng av lätt OCD, för jag stör mig väldigt på stöket och smutsen de ställer till med, samtidigt som jag själv också har begränsad ork och lust att städa.

    Värst med ordning och hygien är det nog hos de som håller sig med ett eller flera djur, men inte har mer ork eller tid att lägga på arbetet med dem + det som vi alla ändå måste göra, typ ta hand om sig själv, vårt hushåll, barn, varandra, tomt, betala räkningar e.t.c.

    En tjej jag träffade för många år sedan utgör ett undantag, hon var själv allergiker, så hon var noggrann med städning, hade bara en katt av en ras som inte fäller mycket hår.

    Så nä, detta vill jag slippa, så jag ska inte skaffa några djur och flyttar jag ihop med någon har inte hon heller några djur....än nakenmus möjligen... Drömmer

    Jag älskar djur, men det slår inte frihetskänslan av att inte ha några... eller att tömma tvättmaskinen på rentvättade kläder som faktiskt också är rena och inte ser ut som en päls... Solig

Svar på tråden Inga djur för mig