• Anonym (Fialotta)

    Sex och mens vid dejting - hur gör ni andra? Män, vad tycker NI?

    Singel och dejting... Resulterar ibland i sex.. Nya dejter pratar vi om.

    Men hur gör ni med dejting vid mens? Säger ni att ni har mens, ställer in dejten eller gör det inget att ha både mens och sex?

    JAG har inga problem med att ligga fast jag har mens, men det är ju inte säkert att killarna tycker lika.

    Vad säger ni killar/män om saken?

    Och hur gör ni andra tjejer?

    Tips på hur man hanterar detta smidigt och naturligt?

    /40-årig tjej

  • Svar på tråden Sex och mens vid dejting - hur gör ni andra? Män, vad tycker NI?
  • Tecum

    Du kan väl dejta som vanligt, blir det aktuellt med sex säger du att du har mens. Om han inte bryr sig så kör på, annars kan ni antingen ha sex utan penetration eller vänta några dagar. Jag hade velat att tjejen var ärlig med vad som gäller. 

  • Anonym (Johan)

    Jag träffade en gång en tjej som använde någon form av "svamptampong" för att obehindrat och utan kladd kunna ha samlag under mensen. Kände inget konstigt alls när vi låg med varandra. Vet dock ej var man kan få tag på dessa.

  • Anonym (M)
    Anonym (Johan) skrev 2018-08-01 18:55:28 följande:

    Jag träffade en gång en tjej som använde någon form av "svamptampong" för att obehindrat och utan kladd kunna ha samlag under mensen. Kände inget konstigt alls när vi låg med varandra. Vet dock ej var man kan få tag på dessa.


    Man klipper till en vanlig svamp och stoppar upp, den suger åt sig blodet.
  • Anonym (Någontjej)

    Jag använder menskopp men det hindrar inte andra former av sex utom vaginal penetration. Analsex brukar vi oftast ha under mensen, känns extra bra när menskoppen trycker emot ;) Men jag skulle nog vara ärlig med killen om att jag har mens.

  • Anonym (U)
    Anonym (M) skrev 2018-08-01 19:00:55 följande:

    Man klipper till en vanlig svamp och stoppar upp, den suger åt sig blodet.


    Eller så köpte hon speciella tamponger avsedda till ändamålet.

    Finns att beställa på nätet.
  • Tom Araya
    Anonym (Fialotta) skrev 2018-08-01 17:51:46 följande:

    Singel och dejting... Resulterar ibland i sex.. Nya dejter pratar vi om.

    Men hur gör ni med dejting vid mens? Säger ni att ni har mens, ställer in dejten eller gör det inget att ha både mens och sex?

    JAG har inga problem med att ligga fast jag har mens, men det är ju inte säkert att killarna tycker lika.

    Vad säger ni killar/män om saken?

    Och hur gör ni andra tjejer?

    Tips på hur man hanterar detta smidigt och naturligt?

    /40-årig tjej


    Jag tycker det är jättebra om tjejer/kvinnor är öppna och ärliga med att de har mens i olika lägen och situationer där det har betydelse.

    Jag har inga problem att dejta även om hon har mens.

    Hon gör hur hon vill med sex, jag har inga problem med det heller, oavsett om det innebär sex eller att vi avstår sex.

    Dejtar man så vill man ju också umgås och ha trevligt, det behöver ju inte leda till sex varenda gång.
  • Anonym (frese)
    Anonym (Fialotta) skrev 2018-08-01 17:51:46 följande:

    Singel och dejting... Resulterar ibland i sex.. Nya dejter pratar vi om.

    Men hur gör ni med dejting vid mens? Säger ni att ni har mens, ställer in dejten eller gör det inget att ha både mens och sex?

    JAG har inga problem med att ligga fast jag har mens, men det är ju inte säkert att killarna tycker lika.

    Vad säger ni killar/män om saken?

    Och hur gör ni andra tjejer?

    Tips på hur man hanterar detta smidigt och naturligt?

    /40-årig tjej


    Ligger du på första dejten?
  • Anonym (Fialotta)
    Anonym (frese) skrev 2018-08-06 00:41:26 följande:

    Ligger du på första dejten?


    Om dejten leder dit så visst gör jag det.
  • Anonym (40 år)

    Det hände mig nyligen, träffade en fantastisk kille och det ledde till att han hängde med mig hem första kvällen. Hade mens, nu gillar jag inte att se*a vid mens så jag sa som det var. Han hade inga problem med att avstå, som ju vettiga killar inte borde ha. Vi träffas fortfarande efter en månad så det var inget som förstörde dejten. :) Jag tror helt enkelt som tidigare, säg som det är bara så kan dejten själv välja. Det ska hu kännas bekvämt för båda.

  • Anonym (Fiffi)

    Dejtar på som vanligt. Om det blir läge för sex så berättar jag att jag har mens, har aldrig varit med om att någon kille inte velat ha sex pga det. Antingen har jag icke penetrerande sex med menskoppen i. Eller lägger en handduk i sängen. Har man bara lite mens så brukar det bli uppehåll under sexet har jag märkt.

Svar på tråden Sex och mens vid dejting - hur gör ni andra? Män, vad tycker NI?