• Sidy

    Någon som leasar en Peugeot?

    Leasar just nu en Volvo som skall bytas in om ett par månader.

    Funderar på att byta till en Peugot istället.

    Någon här som leasar Peugot och vill dela med sig av för och nackdelar?

    Hittar inte någonstans på deras hemsida om vinter däck ingår i leasing avtalet och det finns inte heller att lägga till som ett tillägg när man söker på kostnad dör leasing.

  • Svar på tråden Någon som leasar en Peugeot?
  • Bejje

    Något sent svar kanske, men jag privatleasar en Peugeot 208 som jag hämtade ut i mars 2016.

    Jag valde mest den för att jag hade inte så jättebra ekonomi just då, men hade fått nog av alla gamla bilar jag haft som alltid gick sönder i de mest opassande situationer ute på landsvägen.

    Den var då en av de billigare bilarna att privatleasa. Jag fick betala 1995kr per månad i 3 år och då ingick vinterdäck, men det var en kampanj, så vanligtvis får man lägga till lite för vinterdäck.

    Ett år senare hade samma bil gått ner i pris till ca 1500kr per månad för de som tecknade avtal då.

    Nu behöver jag en större och motorstarkare bil, så i början av nästa år kommer jag "uppgradera" till en Peugeot 308 SW GT som då blir märkbart dyrare, men med väldigt mycket utrustning och stark motor.

    Varför väljer jag då Peugeot? Jo för att man får mycket för pengarna. Vill jag ha en liknande bil som jag nyss nämnde att jag vill byta till med samma utrustningsnivå och stark motor, men kanske från Volvo eller Mercedes istället så är man snabbt uppe i över 5000kr per månad i privatleasing jämfört med 3600kr för Peugeon som jag vill ha.

  • Anonym (Adam)
    Mackan1978 skrev 2018-08-24 19:19:19 följande:

    Jag kan inte rekommendera Pegout. Det är inte bra bilar.


    Har du en länk som visar det, eller är det eget tyckande?

    Vi har också en Peugeot 308 SW GT, och är mycket nöjda.
  • Bejje
    Mackan1978 skrev 2018-08-24 19:19:19 följande:

    Jag kan inte rekommendera Pegout. Det är inte bra bilar.


    Anonym (Adam) skrev 2018-08-24 19:27:13 följande:
    Har du en länk som visar det, eller är det eget tyckande?

    Vi har också en Peugeot 308 SW GT, och är mycket nöjda.
    Mackan kanske hade en Peugot från 90-talet och inte var nöjd. Mycket har hänt sedan dess :)

  • Bejje
    Anonym (Adam) skrev 2018-08-24 19:27:13 följande:
    Har du en länk som visar det, eller är det eget tyckande?

    Vi har också en Peugeot 308 SW GT, och är mycket nöjda.
    Får jag fråga vilken årsmodell?

    Jag tittar just nu på årets modell med 225hk. Verkar få mycket kraft och mycket i originalutförande så att säga. Och det för under 300 000kr

    Vad är du mest nöjd med?
  • Anonym (Adam)
    Bejje skrev 2018-08-24 19:38:52 följande:
    Får jag fråga vilken årsmodell?

    Jag tittar just nu på årets modell med 225hk. Verkar få mycket kraft och mycket i originalutförande så att säga. Och det för under 300 000kr

    Vad är du mest nöjd med?
    2017. Mycket bil för pengarna, bra prestanda. Bra lastutrymme (spelar golf).
  • Bejje
    Anonym (Adam) skrev 2018-08-24 20:01:43 följande:
    2017. Mycket bil för pengarna, bra prestanda. Bra lastutrymme (spelar golf).

    Ja just nu sitter jag på en småbil, en Peugot 208 med endast 82hk... jag är så less på den på många olika sätt. Dels får man fan inte in något i bilen. Har blivit många långresor senaste året och det är jobbigt.

    Men något riktigt jobbigt är de få hästarna. Att göra en omkörning med bilen är många ggr livsfarligt då den är så seg.


     


    Har tidigare i livet haft flera bilar på runt 170-185HK så att gå från dessa till den jag har idag känns jobbigt när man kör långt. Så nu ska jag ha över 200hk, det är tanken vilket 308 SW GT har. Och automat, är så less på manuell växel.

Svar på tråden Någon som leasar en Peugeot?