• Pissarro2

    Tjejer vad tycker ni om "excentriska" killar?

    Givetvis är det massor av andra saker som spelar in, men rent generellt, när det handlar om dejting, tycker ni det är mer lockande med en "vanlig" kille som håller sig till normerna i rätt så hög grad och som har intressen som många andra killar har, eller en kille som är lite mer originell i sitt sätt att tänka och som har lite mer udda intressen? Diskutera gärna mer ingående hur ni tänker. Glad

  • Svar på tråden Tjejer vad tycker ni om "excentriska" killar?
  • Pissarro2
    Anonym (Meja) skrev 2018-08-04 22:19:22 följande:

    Jag sveper alltid vänster på killar med långt hår, tatueringar i ansiktet och synliga piercings.

    Även dom som skriver om kosmos, att dom svävar fritt i universum osv.

    Tänker, kommer den här killen jobba sju-fyra och klippa gräset på fredagar? Nej, ok bye.


    Åh ja, det hade jag med! Tatueringar och piercingar är verkligen inte min stil heller. Varför har det blivit så populärt de senaste åren?

    Sista meningen, menar du att det är viktigt för dig att killen jobbar 7-4?

  • Pissarro2
    DeathByPickles skrev 2018-08-04 23:23:56 följande:

    Jag är inte särskilt sju till fyra och kan lika gott klippa gräset själv, så här är det tummen upp för den som sticker ut på ett trevligt och intressant sätt!


    Jamen precis, jag tänker också att om man trivs med att jobba 3 dagar i veckan i stället för som de flesta andra 40 h i veckan så tycker jag det är bara tecken på någon som valt en annan stil. Kanske man vill satsa på två karriärer, eller helt enkelt njuta av livet på ett annat sätt och leva sparsamt under en period.

    Klippa gräset är ju skoj! Och det ger motion om man har en manuell gräsklippare :)
  • Pissarro2
    Fennyxx skrev 2018-08-04 22:54:00 följande:

    Intressant om man är 15. Sedan fattar man att den typen av killar bara är osäkra på sig själva och allt annat, krångliga att ha att göra med.


    Vilken typ av kille är det du tänker på. Förstår du syftar på det jag skrev, men vi kanske har olika bilder av originella vs vanliga killar.

    Själv så fascineras jag av personer som har intressanta och normbrytande idéer och tankar, utan för delen vara rebelliska som person.
  • Pissarro2
    Patrik1972 skrev 2018-08-04 23:48:31 följande:

    Vad är udda?

    Har väl inga tatueringar eller långt hår, men kan nog

    kategorias som udda.

    Min erfarenhet är att det gillas.

    Och nej, inget snack om kosmos och alternativa

    metoder. Bara en halvtrist man...


    Tatueringar och piercingar är ju snarare det som är trendigt numera.

    Du har ett lite udda sätt att strukturera texten i alla fall :) På vilket sätt är du udda?

    Jag tror att ju färre trender och normer som någon följer desto mer udda verkar  personen vara. Men det handlar också om sättet att tänka.

    Men man kan ju också vara udda inför några och inte udda inför andra. Punkare kanske ses som udda för de som är långt från punk-kulturen, men inte för t ex hårdrockare.
  • Pissarro2
    Anonym (S) skrev 2018-08-05 10:31:59 följande:
    Tatuering och piercing är vanligare än de som har ingetdera. Jag har ingetdera, det är jag ensam om bland alla mina kretsar nästan.
    Ja lite samma här, förutom att mina vänner heller inte har det, men jag upplever att var och varann jag träffar har det., ivf tatueringar. Jag känner ingen lust eller ser någon mening i att skaffa en tatuering. Det är intressant hur starkt en trend kan påverka människor att göra saker som de tidigare inte hade gjort.
  • Pissarro2
    Anonym (Janina) skrev 2018-08-05 16:40:39 följande:

    Tyvärr är min erfarenhet att de inte klarar av att leva i verkligheten och därmed har svårt att ta vardagligt ansvar. Det är obetalda fakturor, lever mest på kaffe, svårt att klara sociala koder och vill inte bli störd i deras "skapande" osv.

    Lätt att bli förförd och starstrucked i början. Men slutar med frustration oftast.

    Det är inte värt det


    Jo det finns ett samband mellan kreativa och skapande personer och oreda omkring sig samt uppskjutande av dagliga nödvändigheter.
  • Pissarro2
    Anonym (I) skrev 2018-08-05 17:34:25 följande:
    En annorlunda uppväxt, kreativa eller nördiga intressen, åsikter och tankar som inte är helt mainstream, ett annat sätt att leva t.ex inte jobba 9-5 och leva för helgen då höjdpunkten är sport på tv och öl typ.
    Det låter ganska likt mig faktiskt :) Förutom annorlunda uppväxt, den tror jag var ganska så normal, men samtidigt så kan det ju vara små skillnader som gör större skillnader på ens uppväxt. Är du också mer originell av dig?
  • Pissarro2
    Anonym (I) skrev 2018-08-05 17:47:07 följande:
    Nej det behöver inte höra ihop även om det ibland gör det.
    Nej precis. Jag har inte någon diagnos efter tester jag gjort, trots att några faktiskt har trott att jag har det. Jag vet inte varför jag blivit som jag blivit, men jag tror att ett stort intresse för att skapa och att vara kreativ nog kan vara något man antingen har eller inte har redan från barnsben.
  • Pissarro2
    Scoops skrev 2018-08-05 18:05:28 följande:

    Jag läste ett så bra citat av Magdalena Ribbing e. Gång, det gick typ så här: Om du är en intressant person innerst inne så behöver du inte spöka ut dig på utsidan, för människor kommer märka det ändå.

    Så de som ser lite udda ut brukar gå bort för mig. Gillar de som har mer på insidan än utsidan.


    Hmm... vet inte om det alltid stämmer då många personer som är intressanta innerst inne, men inte visar det, helt enkelt sällan får chansen att visa hur intressanta dem är. Jag spökar aldrig ut mig, är alltid mig själv, samtidigt så ser jag nog intetsägande vid första anblick. Det gäller ju att visa att man är intressant på något vis, och det tycker jag att jag ibland haft svårt med IRL. Jag är egentligen den som håller ganska låg profil när jag är i ett nytt umgänge, känner mer av och lyssnar än tar plats. Inte förrän efter några träffar kan jag börja öppna upp mig mer. Inte blyg direkt, men ja jag "håller inte låda" direkt.

    Så hur märker du att någon är intressant? Vad är en intressant person för dig?
  • Pissarro2
    Anonym (I) skrev 2018-08-05 18:10:33 följande:
    Ja det är jag nog. Jag tycker själv inte att jag är så "udda" men jag umgås mest med folk som mig, tänkande/kännande/kreativa/öppna människor. I jämförelse med supersvensson är jag udda.
    Jo samma här, de jag umgås med är också av det lite "udda" släktet. Jag tycker heller inte jag är så väldigt udda, men har fått höra flera gånger från såna som inte känner mig så väl att jag är speciell och annorlunda, en på mitt jobb skojade om att jag var från en annan planet. Måttligt roligt... men jag blev förvånad över att jag utsände såna vibbar, då jag försökte vara helt vanlig på jobbet.
  • Pissarro2
    Anonym (I) skrev 2018-08-05 18:15:47 följande:
    Vissa har trott att jag haft diagnos också men jag har gjort många tester utan att pricka i en enda. Väldigt ordningsam och skötsam också, i kombination med kreativitet. Man behöver inte ha diagnos eller vara rörig för att man är kreativ eller annorlunda på något sätt.
    Nej det finns många former av kreativa personligheter, men gemensamt är väl att de oftast går sin egen väg, gärna mot strömmen. Jo jag har gjort massa tester också. En halvt bekant till mig trodde bestämt att jag hade nån diagnos så jag gjorde flera tester på nätet och hade inte nåt av diagnoserna. Däremot hade lustigt nog hon flera av dem.

    Jag är noggrann om det som är viktigast för mig, mina närmaste vänner, familj, min ekonomi, hygien osv... men däremot när jag jobbar med nån målning eller annat så kan det lätt se ut hur som helst omkring mig, för då är det bara jag och målningen som gäller.
  • Pissarro2
    Pissarro2 skrev 2018-08-05 19:11:12 följande:
    Nej det finns många former av kreativa personligheter, men gemensamt är väl att de oftast går sin egen väg, gärna mot strömmen. Jo jag har gjort massa tester också. En halvt bekant till mig trodde bestämt att jag hade nån diagnos så jag gjorde flera tester på nätet och hade inte nåt av diagnoserna. Däremot hade lustigt nog hon flera av dem.

    Jag är noggrann om det som är viktigast för mig, mina närmaste vänner, familj, min ekonomi, hygien osv... men däremot när jag jobbar med nån målning eller annat så kan det lätt se ut hur som helst omkring mig, för då är det bara jag och målningen som gäller.
    ...eller som idag morse, varit och handlat mat och märkte nu att jag glömt sätta in kylvarorna. Så lite disträ är jag nog dessvärre.
  • Pissarro2
    Anonym (Janina) skrev 2018-08-05 20:21:06 följande:
    Jag dras till excentriska personer och detta är vad jag levt med i många år i flera olika längre relationer. Är 40+
    Vad är det i excentriska personer som du faller för?

    Jag tror att de två motpolerna ordningsam och "kaosartad" inte kan leva särskilt länge ihop, de kommer nog gå varandra på nerverna.

    Med mig så är jag nog mer av den kaosartade, men jag plockar upp efter mig, det är bara det att jag störs inte av oreda i omgivningen, därför kan det ta tid om det inte behövs (t ex inför besök eller liknande). Jag märker knappt om en tavla hänger snett eller om mitt skrivbord helt plötsligt är i oreda. Jag vet andra som inte klarar av att det är oreda för att de antagligen observerar det och störs av det i hög grad.
  • Pissarro2
    Anonym (Äventyrslysten) skrev 2018-08-06 19:27:08 följande:

    Antar att jag klassas som udda. Valt att bo på en båt, inte jobba mer än 70% för jag vill ha mer fritid. Seglar mycket året om och lägger ner rätt mycket tid på att få båten klar till en segling runt jorden.


    Jo bara det att självmant välja att jobba mindre anses tyvärr fortfarande som udda och får folk att höja på ögonbrynen. Coolt att du ska resa jorden runt! Är det en stor båt?
Svar på tråden Tjejer vad tycker ni om "excentriska" killar?