Inlägg från: Anonym (Dejtande man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dejtande man)

    Svårare att hitta kärlek som äldre?

    Anonym (Man) skrev 2018-08-08 17:13:04 följande:

    Kvinnor runt 40 har inte tillräcklig sexuell dragningskraft för att man som man ska göra det där lilla extra som ofta krävs för att kvinnan ska känna sig tillräckligt unik och attraktiv för att i sin tur satsa, därför blir det liksom aldrig något mer än sex.

    En yngre kvinna som vill ha en som man, kan göra att man känner sig som den lyckligaste mannen på hela jorden och att man skulle göra vad som helst för henne. Det är svårt för en äldre kvinna att trigga det och jag tror kvinnan själv känner det. 

    Det lite ironiska är att mannens ålder inte spelar så stor roll här. En ung kvinna som man finner attraktiv och som vill ha en triggar samma känslor hos en som äldre man som när man var tonårspojke, så är det för mig i alla fall.

    Men det funkar inte för alla kvinnor. I sommar råkade jag dejta en alldeles för ung tjej, hon hade ljugit om åldern, hon var bara 17 om nu inte det var en lögn också. Man skulle tro att det skulle få igång en man, men jag kände inget speciellt för henne alls, inte ens sexet egentligen.


    Läser detta och erkänner att det är sant. Ändå är jag attraherad av vissa kvinnor i min ålder.

    Det blir dock inte samma wow-känsla som med en ung attraktiv kvinna. Med en yngre väger man inte för/emot, man bara vill ha. Sedan kommer lätt verkligheten ifatt när dialogen över frukosten blir fåstavig.
  • Anonym (Dejtande man)
    Anonym (Milf:)) skrev 2018-08-09 12:51:29 följande:

    Precis! Undviker också provknullare numera. Lärt mig av erfarenhet när det är den typen....


    Yngre kvinnor har ofta inte så värderande hållning till sex. Mer - har man lust så har man lust.

    Har man helt tappat lusten blir det enklare om man deklarera det öppet i dejtingsammanhang. Då tror jag det blir lättare att hitta en bra match.
  • Anonym (Dejtande man)
    Anonym (Milf:)) skrev 2018-08-09 13:16:18 följande:

    Verkar som du svarat på fel inlägg.

    I vilket fall så har jag sex om det känns rätt och jag blir attraherad. Men inte med män som "provknullar' sig fram på internet. Totalt avtändande. Får bättre kontakt med yngre. Där finns inte den här attityden.

    Tror dessutom att vi kvinnor är känsligare för attityd än vad män är.


    Jag svarade på rätt inlägg. Du har helt rätt i att fenomenet med sk provknullare är en fråga om attityd, men jag tror det handlar om din attityd.

    Yngre kvinnor är inte så värderande till sex med den tendensen till komplex som du ger uttryck för. De är mer - har vi lust så har vi lust. De lägger inga värderingar om man har sex 3ggr eller gifter sig så länge det är ömsedsidigt. Lite mer moget och inte så kinkigt förhållningssätt och en bidragande orsak till att män valt yngre i alla tider. Lite synd dock.
  • Anonym (Dejtande man)
    Anonym (anneli) skrev 2018-08-09 14:39:33 följande:

    Tänker du att man ska skriva i sin HP-annons (t ex) att man inte vill ligga? Man vill bara ha skjuts till affären och hjälp med allehanda bestyr av en stark man. Ligga går fetbort!


    Tycker du man skall skriva - för övrigt är jag sk provknullare så alla vet. Känslor och för mycket bittert tjat går fetbort.
  • Anonym (Dejtande man)
    Anonym (Milf:)) skrev 2018-08-09 15:11:03 följande:

    Jag tror vi befinner oss på olika planeter. Därför har jag bara haft yngre 18-35 åriga sexpartners som jag verkligen gillat att träffa. Är själv 54.

    Tror du inte gillar mogna kvinnor.... Kanske av samma anledning jag föredrar unga killar!

    Känner att de är mer öppna om vad de vill och ärliga. Och ja, vi har massor av sex utan att kräva något mer...

    Tror dessa tidigare omtalade "provknullare" är äldre män. Men inga jag skulle träffat.


    Tror du kanske svarade på fel inlägg.

    Men hur som helst, när jag var 25 träffade jag en del kvinnor 40+ och det var skönt att kunna ha kravlös sex med en tacksam kvinna när de riktiga i ens egen ålder var tveksamma.

    Dock var dessa kvinnor lite av en skämtsam snackis bland oss killar då de var en sorts vandringspokaler utan att veta om det (eller utan att bry sig). De fattade inte att plötsligt dök det nya intresserade killar hux flux, precis när den förre försvunnit.

    De jag nu tycker är mest avtändande är de träningshysteriska kvinnorna i min egen ålder som till varje pris måste framhäva hur ofta och mycket de tränar. Samt gärna har ett åldersspann på 25-49 på dejtingsidor när de själva är 50+.

    Detta är synd för jag hade gärna träffat en kvinna som är på samma plats i livet som jag själv med allmänbildning och förmåga till dialog.
  • Anonym (Dejtande man)
    Anonym (anneli) skrev 2018-08-09 16:25:34 följande:

    Ja så kan man ju skriva om det är så det är! Varför hymla om att man bara vill provligga? Finns säkert kvinnor som går igång på det konceptet.


    Då kan du nog skriva att ligga går fetbort också. Ärlighet varar ju längst eller hur? Dessutom slipper du garanterat provknullarna.
  • Anonym (Dejtande man)
    Anonym (anneli) skrev 2018-08-09 16:32:55 följande:

    Eller så väljer jag bort nätdejting och ägnar mig åt andra trevliga hobbies


    Har faktiskt resonerat likadant själv

    Sex kan man ju alltid få iaf.
  • Anonym (Dejtande man)
    AndreaBD skrev 2018-08-09 18:45:33 följande:

    Det är där du har fel!  Dagens "ungdomar", t.ex. mina tre barn som är födda på 80-och 90-talet är mer konservativa än sina föräldrar.

    Jag är själv 60-talist och när jag var tonåring sas det att det är pinsamt att vara oskuld vid 16. Vi oroade oss inte så mycket över att man skulle få dåligt rykte. Det är det som har ökat igen. Däremot är kk (som nog också fanns då, men inte kallades för det) och det här med att man ska "testa" om man vill bli ihop (alltså ha sex några gånger innan man då kanske säger att man ihop) nya företeelser. Vi la inte heller några värderingar i om man bara har sex några gånger eller gifter sig. Faktiskt.

    Iofs levde jag inte i Sverige då utan i ett annat västeuropeiskt land. Jag tror dock inte att det fanns grundläggande skillnader.


    Det är inte min erfarenhet.
  • Anonym (Dejtande man)
    Anonym (xkvinnax) skrev 2018-08-09 21:08:17 följande:

    Vilken intressant tråd!

    Är själv 40 och har två barn på heltid, dock är de 13 och 14 år. Skiljdes för 1,5 år sedan och har inte fått till en enda dejt. Längtar efter kärlek och närhet.

    Jag fattar inte vad som blir fel :/

    Jag ser ganska bra ut, många tror att jag är yngre, jag har bra jobb, bra ekonomi, många vänner osv....men men...lyckas inte ens hitta nån kk.

    Är dock utländsk - vet inte om det påverkar.


    Låter märkligt Får man fråga ifrån vilket land?
  • Anonym (Dejtande man)
    Anonym (Milf:)) skrev 2018-08-09 22:09:28 följande:

    När jag tänker efter är jag själv också en "provknullare"...såklart testar jag också om sexet är bra. Finns mycket som måste stämma.

    Typ storlek, uthållighet och närvaro:)

    Funkar det inte så letar jag vidare


    Såklart du är det är vi alla. Tricket är att det måste vara ömsesidigt.
  • Anonym (Dejtande man)
    AndreaBD skrev 2018-08-09 22:09:33 följande:

    Kanske skiljer det sig individuellt då - som med allt annat också? Hur som helst så var det INTE så för typ 30 eller 40 år sedan, dvs. tonåringar hade inga problem med att ha sex med flera personer innan de kanske gifte sig.


    Nja jag har en annan uppfattning. När AIDS-hysterin var som värst återblommande (sent -80 tidigt 90-tal) moralpaniken och många pratade om äktenskap och avhållsamhet började åter bli på modet. Tog själv studenten -87 och flyttade hemifrån -88.
  • Anonym (Dejtande man)
    Anonym (xkvinnax) skrev 2018-08-09 21:58:50 följande:

    Jag är från mellanöstern, men ser mer ut som att vara från balkan länderna, är lite ljusare. Dessutom är jag ganska ganska integrerad osv....undrar ibland om svenska killar inte vågar? Eller inte gillar utländska kvinnor?


    Tja, gillar du alla svenska killar? Är väl individuellt vem svenska mån vill ha som kk. En viss tveksamhet kan nog finnas i vissa grupper.

    Det är ju som bekant kemi som skall till även vid ett kravlöst förhållande, oavsett var man kommer ifrån eller hur man ser ut.
  • Anonym (Dejtande man)
    AndreaBD skrev 2018-08-09 22:57:10 följande:

    Det är ju lite skillnad mellan att verkligen ha en konservativ inställning och att anpassa sig till att det blir hysteri pga AIDS. Tycker du inte det? Före AIDS var det ganska lössläppt och det har förstås också att göra med att p-piller kom under 60-talet och hippy-rörelsen också. Jag tog studenten -83.


    Effekten blev ju densamma. Många valde en helt annan inställning till ons. Särskilt om man jämför med 70-talet.

    2010-talet har jag uppfattat som att yngre kvinnor gör lite sim de vill och olika beteenden och testande är inte så stigmatiserat. De är avslappnade, testande men ändå ambitiösa.
  • Anonym (Dejtande man)
    AndreaBD skrev 2018-08-09 23:36:27 följande:

    Visst 70-tal var mer liberalt än 80-tal. Och jag var tonåring på 70-talet, du snarare på 80-talet. Så det låter ju rimligt. Min poäng var också att det inte blir mer liberalt hela tiden, utan numera går det lite fram och tillbaka.


    Det kan jag nog instämma i.
Svar på tråden Svårare att hitta kärlek som äldre?