• Shadowcat

    förskola Östermalm

    Någon som har åsikter om förskolorna på Östermalm, Stockholm? Någon ni gillar, ogillar?

  • Svar på tråden förskola Östermalm
  • Shadowcat
    Carabellis kusp skrev 2018-08-09 19:29:55 följande:

    Var på Östermalm?


    Vi är öppna för förslag, men vi kommer bo nära fältöversten
  • Carabellis kusp
    Shadowcat skrev 2018-08-09 19:34:25 följande:

    Vi är öppna för förslag, men vi kommer bo nära fältöversten


    Satsa på nåt som ligger nära och som driva kommunalt är mitt tips. Vardagslogistiken är viktig samt att inte förskolepengen hamnar i riskkapitalisters ficka. Jag prioriterade riktig gård med bra sol och olika naturliga lekytor eftersom jag tänkte att de är ute mer då och slipper korsa hemska gator för att leka i humlan eller Tessinparken.
  • Shadowcat
    Carabellis kusp skrev 2018-08-09 19:40:29 följande:

    Satsa på nåt som ligger nära och som driva kommunalt är mitt tips. Vardagslogistiken är viktig samt att inte förskolepengen hamnar i riskkapitalisters ficka. Jag prioriterade riktig gård med bra sol och olika naturliga lekytor eftersom jag tänkte att de är ute mer då och slipper korsa hemska gator för att leka i humlan eller Tessinparken.


    Jo logistiken är viktig! Men det kan ju vara någon som ligger nära som har dåligt rykte som vi borde undvika tänkte jag på :)
  • legomum

    Finns en montessouriförskola på värtavägen (har jag för mig) nära fältan. Brukar möta en av grupperna när jag är ute i parken på fm med mina barn och de sticker ut (småbarnsgrupp)

    De är lugna, jämt med barnen, alltid koll, pratar snällt med barnen osv.

    Jämför nu med mängder av olika grupper som brukar hålla till i parken och många skulle jag säga brister (personal) hur man uppför sig och hur man arbetar med barn.

  • Shadowcat
    legomum skrev 2018-08-10 17:39:06 följande:

    Finns en montessouriförskola på värtavägen (har jag för mig) nära fältan. Brukar möta en av grupperna när jag är ute i parken på fm med mina barn och de sticker ut (småbarnsgrupp)

    De är lugna, jämt med barnen, alltid koll, pratar snällt med barnen osv.

    Jämför nu med mängder av olika grupper som brukar hålla till i parken och många skulle jag säga brister (personal) hur man uppför sig och hur man arbetar med barn.


    Det låter ju lovande! Tack :)
Svar på tråden förskola Östermalm