• Pissarro2

    Dejtingsida hävdar att jag inte betalat. Vad kan jag göra?

    Jag har anmält mig och betalat för ett event på en dejtingsida. Eventet kostade 245 kr. Men för några dagar sedan fick jag ett mejl om att jag ännu inte betalat eventet. På mitt bankkonto kan jag dock se att jag har betalat.

    Jag har mejlat dem om detta men de hävdar att jag inte betalat och hänvisar mig till en länk där jag kan betala. Jag har skrivit igen med en skärmbild av betalningen på mitt bankkonto, men inte fått svar på några dagar nu (de ska svara inom ett dygn skriver de). Dessvärre betalades detta via kortnummer över nätet så det finns ingen unik referens utan bara vart jag betalat. Så jag vet hur lätt det är att bevisa min betalning då? Att ringa dem går inte.

    Har ni några tips hur jag kan gå tillväga för att få ordning på detta? Kan min bank göra nåt tro? För mig är det en del pengar och jag vill verkligen inte betala en gång till. Om jag inte får detta utrett så kommer jag ju heller inte våga betala för något mer event i framtiden, vilket jag gärna vill.

  • Svar på tråden Dejtingsida hävdar att jag inte betalat. Vad kan jag göra?
  • Ms H

    Börja med att ta kontakt med din bank och fråga om betalningen gått igenom och vem mottagaren är. Skriftligt är smart, för då kan du vidarebefordra svaret till dejtingsidan.

  • Pissarro2
    Ms H skrev 2018-08-10 22:00:26 följande:

    Börja med att ta kontakt med din bank och fråga om betalningen gått igenom och vem mottagaren är. Skriftligt är smart, för då kan du vidarebefordra svaret till dejtingsidan.


    Ok tack! Det ska jag göra. Frågan är om de ens litar på att svaret jag fått från banken är äkta. Kanske banken har möjlighet att kontakta dejtingsidan och reda ut det?
Svar på tråden Dejtingsida hävdar att jag inte betalat. Vad kan jag göra?