• Anonym (Lavolina)

    Män/killar,hur viktigt är utseendet hos en kvinna?

    Ni träffar en kvinna som ni verkligen klickar med personlighetsmässigt och kvinnan är medelmåttig men kanske har ful hy,dåligt hår,lite bilringar..eller någon "skavank".

    Bryr ni er om det här om ni blir förälskad i en kvinna?

    Hur viktigt är utseendet?

  • Svar på tråden Män/killar,hur viktigt är utseendet hos en kvinna?
  • Godisbuske

    Ytligt som det är idag, så ger utsidan insidan en chans. Så ja, man får göra det bästa med det man har och hoppas på tur. Alla kan fräscha upp sig ett pinnhål eller två. 

  • Anonym (Kvinna)

    Nu är jag kvinna men för ett par år sen startade jag en tråd där jag efter en skilsmässa oroade mig för att inte kunna träffa en ny karl. Var 42, bilringar, hängig dallrande rumpa, hängbröst, gäddhäng samt lite inkontinensproblem. Jag oroade mig i onödan. Hade lätt att hitta tillfälligt sex som var kanonbra och nu är jag också i en relation med en man som är snygg, gudabenådad älskare och fantastisk på alla sätt. Alla mina skavanker till trots. Så det visar att utseendet är sekundärt till inställning.

  • Mongoliet

    Utseendet är viktig på så sätt att det får inte vara något som stör men hon behöver inte vara vacker. 6-7:a räcker.

  • Anonym (Per)

    Jag gillar att vara aktiv, träna, röra på mig, cykla, spela golf osv. Har varit med tjejer som trots lite övervikt hängt med på det mesta, så lite skavanker spelar ingen roll om man trivs ihop och det gör man om man gillar samma saker.

    Har även varit med smal tjejer som inte orkar/vill vara aktiva, och det är ingen hit.

    Sedan tycker jag att skönhet delvis kommer inifrån, en alldaglig kvinna kan utstråla skönhet när hon skrattar/ler. 

  • Anonym (Kiv (kille))

    Jag träffade en tjej som undrar som du. Vi såg Annalunda på saken. Hon tyckte att brösten hängde. Jag tyckte att dom var varma och mjuka. Med känsliga bröstvårtor. Hon tyckte att hon hade stor bak. Jag tyckte att hon hade kvinnliga former. Höften stack ut. Hade kärlekshandtag Väldigt kvinnlig. Det hon var stolt över var hennes hår. Det var kort med modeinrikning. Jag själv tycker att långt hår är väldigt sensuellt. Så utsende är viktigt. Men det behöver inte vara det som du tror. Som är viktigt. Vi män tänker inte som kvinna.

  • Anonym (Mm)

    Utseendet är sjukt viktigt. Tror inte på att man kan lära sig att bli attraherad av någon, det ska finnas där från början, så utseendet går nästan före insidan för mig.

  • Kryptonit

    Klart att utseendet har en viss betydelse, men alla tycker inte lika. Man kan tycka om olika utseenden. För min egen del faller jag oftast för personligheten, det tar ett tag för mig att falla för personen i fråga pga att det tar ett tag att lära känna någon. Det uppstår en otrolig attraktion på alla plan, inklusive en sexuell attraktion vilket också gör kvinnan/tjejen fin och vacker.
    Så är det för mig! :)

  • Anonym (U2)

    Precis som någon skrev längre upp:
    Det behöver inte vara som du tror. Vi män tänker inte som en kvinna.

    Utseendet är viktigt. Men kvinnorna själva har ofta en synnerligen inskränkt bild av vad som är vackert. I min värld är det högt i tak. Mycket av det jag som man tycker är oerhört vackert tycker kvinnorna själva är fult. Mycket av det som kvinnorna kallar för skavanker tycker jag inte alls är några skavanker utan tvärtom mycket sexigt. Som bilringar bland annat. Härligt att klämma på.

    Kvinnorna själva verkar önska att de såg ut som tonårstjejer helt utan särdrag, men jag föredrar att en kvinna ser ut som en riktig kvinna och har sitt eget unika utseende. Kvinnor är ofta bra på att fördöma andra kvinnor inklusive sig själva rent utseendemässigt, liksom de även är selektiva vad gäller män.

    Det verkar här som om män och kvinnor lever i helt olika världar, män är från Mars och kvinnor från Venus. Vi har helt olika synsätt och uppfattning om saker och ting.

  • Anonym (viktigt)
    Mongoliet skrev 2018-08-12 12:47:29 följande:

    Utseendet är viktig på så sätt att det får inte vara något som stör men hon behöver inte vara vacker. 6-7:a räcker.


    Ge exempel på saker som "stör"?

    Tycker det är just något som stör som skiljer en 10:a från en 5:a.

    Kanske perfekt ansikte men lite för knubbig eller för kort, för sneda tänder, för tunt hår, fel frisyr, stirrig blick, dålig hy, lite ful hållning el liknande. Detta ä bara exempel tagna ut luften, kunde lika gärna vara för lång, eller för rakt hår, osäker blick tex.
  • Anonym (viktigt)
    Anonym (Mm) skrev 2018-08-14 06:48:37 följande:

    Utseendet är sjukt viktigt. Tror inte på att man kan lära sig att bli attraherad av någon, det ska finnas där från början, så utseendet går nästan före insidan för mig.


    Så är det för mig med. Men en utsida som jag tänder på kan raseras efter ett tag när personligheten blir tydlig dessvärre. Så är det ofta för mig varför jag inte blir kär så lätt.

    Stör mig otroligt på personligheter och vanor och tycker de allra flesta är helt oälskbara.
  • Anonym (Mysig man)

    Jag skulle ta henne. Tycker jag om personligheten så tackar jag inte nej

  • Anonym (Lättnad)

    Skönt o läsa vissa svar här.

    Har alltid varit smal men nu när jag närmar mig 30 går jag lättare upp även om jag tränar. Unnar mig en del också vilket jag kunnat förr utan problem. Kunde smälla 200 g choklad om dagen utan att gå upp vilket inte går nu. Då var livsstilen iofsig mer aktiv överlag också.

    Är ändå nöjd då jag tycker och får höra jag ser bra ut och har en bra kropp men det är utmattande att ofta känna oro inför att förfalla och jämföra sig med både mitt 20-åriga jag och andra 20-åringar.

    Anses smal samtidigt som jag väger mer än nånsin efter 3 barn. Kanske muskler iom jag tränar, vem vet? Vet iaf att jag inte orkar banta och inte leva gott bara för att se så smal som möjligt ut.

  • Anonym (Bonny)

    Det är viktigt.Tur att män har lite olika smak så kvinnor som inte ser ut som fotomodeller ochså får chans.Men många duger inte.

  • Anonym (T)
    Anonym (viktigt) skrev 2018-08-19 04:11:49 följande:

    Ge exempel på saker som "stör"?

    Tycker det är just något som stör som skiljer en 10:a från en 5:a.

    Kanske perfekt ansikte men lite för knubbig eller för kort, för sneda tänder, för tunt hår, fel frisyr, stirrig blick, dålig hy, lite ful hållning el liknande. Detta ä bara exempel tagna ut luften, kunde lika gärna vara för lång, eller för rakt hår, osäker blick tex.


    Platt mage, raka höfter, gula tänder och stripigt hår är exempel på sådant som stör.
Svar på tråden Män/killar,hur viktigt är utseendet hos en kvinna?