• Cunnilingus18

    Skulle du kunna leva i ett öppet förhållande?

    Det verkar idag som att öppna (ej monogama) förhållande har blivit allt vanligare.

    Personligen så har jag inget problem med att min partner skulle ha sex med någon annan antingen tillsammans eller om hon skulle ha det på egen hand så länge vi är helt ärliga med varandra. Saken är väl även den, att jag tänder på att se eller veta att hon har sex med någon annan. Men vet ju också att detta kräver att man litar på sin partner till 100%.

    Jag har valt att endast lämna två alternativ på denna fråga, ja eller nej. Är du i mellanlandet så får du väl svara det du känner för mest och skriva det i en kommentar här nedan..

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna leva i ett öppet förhållande?
  • Anonym (Milf:))

    Tycker att intimiteten går förlorad i ursprungsförhållandet. Men jag är monogam av naturen.

  • joppe123

    Min tjej kan tänka sig att vara med en annan kvinna, plus att hon kan tänka att se mig med samma person.

  • Richard1986

    Ja vi lever i öppet förhållande sedan många år. Det är en lite speciell livsstil som inte passar alla. Kommunikation, tydliga regler och absolut ingen svartsjuka är a och o. Annars går det ej.

  • Cunnilingus18
    Richard1986 skrev 2018-08-12 15:59:21 följande:

    Ja vi lever i öppet förhållande sedan många år. Det är en lite speciell livsstil som inte passar alla. Kommunikation, tydliga regler och absolut ingen svartsjuka är a och o. Annars går det ej.


    Jo visst är det så, gäller att man inte är svartsjuk och väldigt öppna med varandra. Hur länge har ni levt så och hur kom ni fram till att ni ville ha ett öppet förhållande?
  • Anonym (FRU Jenny)

    Aldrig, aldrig, aldrig, aldrig. Jag har moral. 

    Att dekadens sprids i oroliga tider är helt naturligt tyvärr.

  • Anders 386

    Nej - Inget för mig.
    Jag söker trygghet och stabilitet och skulle inte fungera med det som jag skulle uppfatta som en ständigt närvarande konkurrenssituation. Men jag har inga moraliska aspekter på det - i princip skulle det nog kunna vara bra att möta andra eftersom många är lite sexuellt inkompatibla periodvis. Men då måste du ha känslor som pallar - och det skulle inte fungera alls för mig. Jag skulle leva ständigt stressad.

  • LillaTjockaBertil
    Anonym (FRU Jenny) skrev 2018-08-16 11:23:53 följande:

    Aldrig, aldrig, aldrig, aldrig. Jag har moral. 

    Att dekadens sprids i oroliga tider är helt naturligt tyvärr.


    På vilket sätt är det omoraliskt att leva i ett öppet förhållande så länge man är ärliga mot varandra?
Svar på tråden Skulle du kunna leva i ett öppet förhållande?