• Anonym (Ts)

    Flytta ihop tidigt?

    Hej! Någon som har erfarenhet av att flytta ihop tidigt med en partner? Och hur har det gått? Jag står i valet att antingen flytta ihop med den jag träffar eller bli särbos 40 mil. Vi båda vill flytta ihop, men det är rätt tidigt att göra det när vi ej har känt varandra så länge.

    Så frågan lyder: hur har det gått? Erfarenheter från eget eller andras relation.

  • Svar på tråden Flytta ihop tidigt?
  • Anonym (.)

    Jag och min man flyttade ihop tidigt. Jag och mitt ex delade fortfarande bostad så när jag träffade någon ny ville jag helst därifrån.
    Nu hade jag varit bekant med min man i några år innan vi blev ett par så han var ju inte helt "ny" på så sätt även om vi aldrig direkt hade umgåtts.
    Det var ungefär 10 år sedan och idag bor vi i hus och planerar barn, så man kan nog säga att det gick bra :) 

  • Anonym (Hm)

    Jag och maken flyttade ihop tidigt, vi kände inte varandra innan. Idag är vi gifta och har det bra. Vi har varit tillsammans i 19 år nu.

  • Tow2Mater
    Anonym (Hm) skrev 2018-08-13 15:16:18 följande:

    Jag och maken flyttade ihop tidigt, vi kände inte varandra innan. Idag är vi gifta och har det bra. Vi har varit tillsammans i 19 år nu.


    Liknande här.

    TS, som särbos med 40 mil emellan er är det nog hugget som stucket vad som skulle vara bäst. Ta en chans och flytta. Det går alltid att bli särbos senare om ni upptäcker ni inte alls klarar av att bo ihop.
  • Anonym (förälskat?är)

    Är ni fortfarande i förälskelsen stadiet? För ni skall vara medvetna om att det plötsligt blir vardag, och då kanske man trillar ner från de rosa molnen.

  • Anonym (Kör)

    Jag och min sambo flyttade ihop när vi känt varandra 6 månader. Jag skulle börja plugga i staden han bodde i och det var helt oberoende av att han bodde där. Så när vi känt varandra i 3 månader tog jag upp frågan. Visserligen bodde jag på pendlingsavstånd men i en andrahandslägenhet så det kändes naturligt att jag skulle flytta.

    Vi har idag varit tillsammans lite mer än 2 år och har det jättebra. Såklart det hade varit kul att ha den där spänningen lite längre men jag ångrar ingenting. Vi hade inte varit sambos med någon annan tidigare så vi var lite nervösa över det, men sen när vi bott ihop några veckor så tänkte vi bara "var det inte värre än såhär?". 

    Ni har ju lite "värre" alternativ än vad vi hade så jag säger kör bara! Funkar det inte så är det väl bara bättre att få reda på det så tidigt som möjligt :)

  • Anonym (lol)

    Jag flyttade ihop med ett ex inom 6 mån från vi träffades. Blev katastrof, vi gick isär efter bara några månader, relationen klarade inte av vardagen ännu.

  • Anonym (Carro)

    Flyttade ihop efter 4-5 månader ihop. Men kände varandra sedan innan. Vi har varit ihop i ca 3 år och har en 6 månaders tillsammans. Aldrig varit lyckligare och drömmer nu om att gifta oss.

  • Anonym (H)

    Jag och mitt ex flyttade ihop efter två år, gick åt helvete ändå.

    Min sambo idag och jag flyttade ihop efter fyra månader och jag har aldrig varit så lycklig som med honom! Vi bodde 75 mil från varandra, så det gick lite snabbare då.. :) Men ångrar inte en sekund!

  • Anonym (Min kompis)

    Jag har en bekant som träffade en man i mars, flyttade ihop officiellt i maj (han var hos henne mest jämt från det att de träffades), blev gravida i juni, fick sitt första barn ett år efter att de träffats och det barnet är nu tretton år, har ett syskon och de är mycket lyckligt gifta.

Svar på tråden Flytta ihop tidigt?