• sofiaa20

    Brunmörk flytning?

    Hejsan! Har en liten fråga angående flytningar och så..

    Jag äter p-piller prionelle som jag gjort i två år. Har aldrig haft problem med mellanblödningar eller sådant. Nu är det så att jag har skippat min mens två gånger. Nu är vi inne i augusti och då ska jag ha min mens. Käkar fortfarande de vanliga pillerna, ska på onsdag börja på mitt första sockerpiller vilket gör att jag brukar få mensen på fredagar. 

    Lade märke till en liten konstig grej när jag var på toa idag, hade alltså fått en flytning (tror jag) som var mörkbrun.. väldigt mörk. Jag vet verkligen inte vad detta är..  För jag får i princip aldrig mellanblödningar. 

    Har även under tiden som jag skippat mensen råkat glömma att ta mitt piller. 
    Bara några timmar.. Har hänt två gånger.

    Vet inte riktigt vad det kan vara, om det är för att jag skippat mensen? 

  • Svar på tråden Brunmörk flytning?
  • Anonym (B)

    Ja, högst troligen fick du så för att du skippat mensen. 

  • Anonym (Becca)

    Jag har haft mycket sånt som du beskriver i mina dagar. Det är helt enkelt blod, antingen rester av blod som är blandat med vanliga flytningar eller början på mens.

    Antingen är det så att du får mellanblödingar nu som håller i sig typ föralltid så länge du fortsätter med Prionelle och för att du har fuskat (hoppas de försvinner för dig) eller så får du bara helt enkelt vanlig mens i några dagar.

    Mitt tips till dig är att om du vill slippa mens helt, (vet inte vad syftet från din sida var att hoppa över från första början) börja ta kombinationspiller, dvs p-piller utan östrogen eller preventivmedel över lag utan östrogen.

    P.S

    Prionelle är som förknippat med mellanblödningar tråkigt nog.

  • Anonym (ingen fara)

    Upplevde samma sak flera gånger när jag skippade mensen mer än 1 månad i sträck så det har nog med det att göra :)

Svar på tråden Brunmörk flytning?