• xnfsm

    Ändring i menscykel - gravid?

    Hej!

    Jag fick min förra mens 4 dagar tidigare än beräknat. Jag använder en app som gör att jag har koll på när den bör komma. Till saken hör att jag alltid får min mens när den är beräknad att komma, alltså verkligen exakt på dagen. Nu undrar jag, blir min nästa ägglossning tidigare nu pga mensen kom 4 dagar tidigare? Appen säger att jag ska ha ägglossning nu imorgon (alltså enligt beräkningarna för när mensen egentligen skulle ha kommit) och jag har ägglossningssymptom nu.

    Kan det vara så att jag är gravid och blev det vid förra ägglossningen och att den tidiga mensen var någon slags mellanblödning? Eller rent av att jag blivit gravid om denna ägglossning nu kommit tidigare pga tidigare mens och att symptomen nu betor på det? Någon som vet något kring detta? Har hört att man kan vara gravid och ändå blöda. Många frågor och långt inlägg men är tacksam för input på detta.

  • Svar på tråden Ändring i menscykel - gravid?
  • Mandelskorpan

    Hur gammal är du? Min cykel blev lite kortare när jag var runt 33. Är du ung så kan du förstås bortse från min kommentar. Sen är det antagligen väldigt individuellt hur cykeln förändras när man blir äldre....

    Oavsett så skulle jag räkna ÄL från första mensdag som vanligt. Gravid med mens är ju väldigt ovanligt men ta ett test om du ändå vill kolla.

Svar på tråden Ändring i menscykel - gravid?