• Anonym (sex med ögonen)

    Kan sex var lika bra med mindre snygg kropp?

    Eller blir det automatiskt bättre om kroppen är sexig och snygg enligt rådande status eller enligt din egen idealkropp?

    Tänker att vi alla åldras och blir rätt fula. Och då borde ju så fall sexet bli sämre med åldern?

    Hur tänker ni?

  • Svar på tråden Kan sex var lika bra med mindre snygg kropp?
  • Anonym (sex med ögonen)
    Anonym (pfft) skrev 2018-08-14 11:54:35 följande:

    Vilken dum fråga. 


    Varför är den dum? Hela vårt samhälle handlar ju om yta och perfektion? Att vara sexig är liksom högsta statusen man kan ha. Varför har det annars blivit så tycker du? Vilken värld lever du i?

    Svara på det istället för att dumförklara mig!
  • Anonym (E)
    Anonym (sex med ögonen) skrev 2018-08-14 11:50:48 följande:

    Eller blir det automatiskt bättre om kroppen är sexig och snygg enligt rådande status eller enligt din egen idealkropp?

    Tänker att vi alla åldras och blir rätt fula. Och då borde ju så fall sexet bli sämre med åldern?

    Hur tänker ni?


    Jag tycker absolut inte att det ena hänger ihop med det andra. Mitt ex sen många år är betydligt snyggare än min nuvarande, mitt ex var vältränad med mycket muskler och min nuvarande har några kilon för mycket.

    Men min nuvarande vet vad han gör i sängen, han vet vad jag uppskattar och får mig att känna mig sexig trots att jag inte alls har en kropp eller utseende majoriteten eftertraktar.

    Så nej, jag tycker inte att utseende (i något typ av "normal"spann") är direkt kopplat till hur bra man är i sängen
  • Anonym (50 years of grey)

    Tror sex kan bli dåligt om man tycker att man själv är ful och osexig, man blir väldigt hämmad av det. Att sluta dissa sej själv är nog bästa och enklaste kryddan för sexlivet.

  • Anonym (xa)
    Anonym (sex med ögonen) skrev 2018-08-14 11:50:48 följande:

    Eller blir det automatiskt bättre om kroppen är sexig och snygg enligt rådande status eller enligt din egen idealkropp?

    Tänker att vi alla åldras och blir rätt fula. Och då borde ju så fall sexet bli sämre med åldern?

    Hur tänker ni?


    Jag går igång väldigt mycket på bra kyssar, där är stora och mjuka läppar ett enormt plus för mig. Det gör det hela mycket bättre! Dock gör det automatiskt inte att kyssarna blir superbra såklart - den som kysser måste ju "matcha" mig där också.


    Sen det jag går igång absolut mest på är en kurvig kropp, med en väldigt stor rumpa och gärna stora lår. Utan detta kan jag nästan inte ha bra sex, det får mig att bli totalt galen i sängen.


    Dock för min del så brukar kvinnor bli kurvigare med åren - så för min del så kommer nog mitt kroppsideal nästan passa bättre på ca 35-40 åriga kvinnor jmf med någon som är 20.

    Haft sex med över 50 kvinnor, trodde sexet var bra (det kanske var bra?) tills jag haft sex med en tjej med stor rumpa. Sen dess är det de enda som gäller.

  • Anonym (Deeper)

    Sex handlar ju för vissa om yta, men för de som ser det som en connection på själsnivå där man möts i gemensam njutning kommer nog ytan kvitta, vissa tänder på det som bryter normen om sexuella idealet och tycker det är sexigaste när en människa oavsett vad idealen säger, anser sig själv som attraktiv sexuell mottaglig varelse så svaret från mig är nej, det avgörs från person till person.

    Men för de som inte kan se bortom ytligheter, blir också hela deras liv ytligare. Djupa människor ser mer än skinnet och formerna vi ryms i.

  • FreshLinen

    Har hört många ggr att killar tycker att modellsnygga är mycket sämre i sängkammaren än vad ?normala? kroppar är.

    Inte alls konstigt att amatörporr är betydligt populärare än regisserade filmer.

    Personligen väljer inte jag umgänge efter utseende. Min man är ganska nördig o klen men jag tycker att han är sjukt het!

  • Anonym (Deeper)

    Tror de flesta tänder på sexigheten med en person som vet vad de har och skäms inte för att visa det , detta har inget utseende det ligger mentalt i självförtroende och självkänsla. En trygg person utstrålar något väldigt sexigt medan en som är osäker bara känns tom och fragile.

  • Anonym (sex med ögonen)
    Anonym (Deeper) skrev 2018-08-14 13:27:41 följande:

    Tror de flesta tänder på sexigheten med en person som vet vad de har och skäms inte för att visa det , detta har inget utseende det ligger mentalt i självförtroende och självkänsla. En trygg person utstrålar något väldigt sexigt medan en som är osäker bara känns tom och fragile.


    Ja förvisso. Men det verkar som att folk här på FL automatisk klumpar ihop snyggt utseende/kropp med kass i sängen, ytlig och dålig självkänsla

    Tänk istället att du har att välja mellan en supersnygg person som har allt Perfekt kropp, som dessutom är bra i sängen och utstrålar sexappeal och bra självförtroende. Väljer du inte mycket hellre att ha sex med denna då än den personen med medioker och inte så snygg kropp.

    Om inte varför då?
  • Scoops

    Gud nej. Mitt sexliv blev så mycket bättre sedan jag slutade fokusera så mycket på yta! Så ju äldre jag blir desto bättre blir det, övning ger ju färdighet eller hur? så utseende spelar ingen roll, men fräshet är en annan femma.

  • Anonym (Deeper)
    Anonym (sex med ögonen) skrev 2018-08-14 14:01:23 följande:

    Ja förvisso. Men det verkar som att folk här på FL automatisk klumpar ihop snyggt utseende/kropp med kass i sängen, ytlig och dålig självkänsla

    Tänk istället att du har att välja mellan en supersnygg person som har allt Perfekt kropp, som dessutom är bra i sängen och utstrålar sexappeal och bra självförtroende. Väljer du inte mycket hellre att ha sex med denna då än den personen med medioker och inte så snygg kropp.

    Om inte varför då?


    För att ideal är boring och kräver ingen effort?

    För att den personen med medioker kropp har ett förbannat bra självförtroende med en enorm utstrålning via personligheten som kan känna sig lika sexig och vacker, som en som ser ut som alla smala skådespelare.

    Det finns de män som medvetet är otrogna mot deras snygga idealfruar med en medioker lite mer otränad kvinna, men som är så förbaskat vacker i sin utstrålning och att mannen får en kick av att "låta henne få en het man" och att boosta hennes självförtroende extra.
  • Anders 386
    Anonym (Deeper) skrev 2018-08-14 14:47:54 följande:
    För att ideal är boring och kräver ingen effort?

    För att den personen med medioker kropp har ett förbannat bra självförtroende med en enorm utstrålning via personligheten som kan känna sig lika sexig och vacker, som en som ser ut som alla smala skådespelare.

    Det finns de män som medvetet är otrogna mot deras snygga idealfruar med en medioker lite mer otränad kvinna, men som är så förbaskat vacker i sin utstrålning och att mannen får en kick av att "låta henne få en het man" och att boosta hennes självförtroende extra.
    Ligger en hel del i det. För många är det viktigaste hur man ser ut själv i partnerns ögon - inte partnerns utseende.

    Personligen skulle jag inte alls njuta av sex med en ung snygg kvinna eftersom jag då skulle känna att jag var en gubbe i hennes ögon.
Svar på tråden Kan sex var lika bra med mindre snygg kropp?