Emma30 skrev 2018-10-03 19:39:55 följande:
Men hur pålitligt är mensblodtestet?
Chlamydia har de ju testat här i Sverige och det var negativt. Är det samma Chlamydia som de testar?
Jag fattar inte priserna på hemsidan. Vad får man för 3000 menar du? Ingår recept i det priset? För jag läste att det kostade 1000 om man inte var patient där.
Hysto känns väldigt läskigt.. så känns inte aktuellt nu... Varför söver de?
Mensblodtestet är mer tillförlitligt än de svenska testerna, eftersom man kan ha baciller därinne utan symptom och utan att de svenska testerna visat något.
I Sverige testar de bara för en stam av Chlamydia, i Aten verkar de testa för fler olika stammar. De kallar testet för Hidden Chlamydia.
Det finns flera som testat sig i Sverige och inget hittades, men vid Mensblodtestet hittas baciller, för Mensblodtestet är bättre.
Ja, för 300euro får du alla tester och om baciller också EU-recept på antibiotikarecept (vilka sorter beror på vilka baciller som hittas).
Mensblodtestet kostar 300euro inkl EU-recept om baciller hittas. De i Atentråden som gjort det har inte behövt extra för att få ut recept. Däremot får du ju betala på apoteket för att få ut tabletterna.
Hysto med implantationssnitt hos Serum kostar 1650euro. De söver alltid vid hysto utomlands.
Om du mailar Katie så kan hon maila dig Serums prislista för 2018.
Jag skrev ner 4 alternativ för dig i Atentråden som alternativ hur du kan gå vidare nu. Läs igenom dem och fundera om och hur du vill gå vidare.
Eftersom du inte har råd med ivig, så får du testa med enbart prednisolon, eller satsa på en ny läkare, eftersom Dr Christansen inte kan hjälpa de som inte har råd med ivig tyvärr.
Jag kan inte hjälpa dig mer nu, jag har berättat om vad du kan göra, förklarat vilka alternativ du har och alla möjligheter som du kan välja hur du kan gå vidare.
Jag har berättat vilka vägar som finns.
Nu måste DU själv välja vilken väg du ska gå.
Men oavsett väg så måste du räkna med att det kommer kosta mycket pengar om man har problem med missfall. Jag talar av egen erfarenhet.
Men om man får upprepade missfall så finns ingen hjälp i Sverige, och då får man söka sig utomlands till privata kliniker. Så alla med såna här problem måste räkna med att det blir dyrt att få hjälp på privata kliniker utomlands tyvärr.
Så ett bra råd är att börja spara pengar så du kan söka dig vidare om inte enbart kortison hjälper.
Läs Dr Beers bok som jag tipsat dig om, kolla på
www.fertilitetsguiden.com och gör Mensblodtestet.