• Mongoliet

    Sverigevänner/rasister-en fråga?

    Om det visade sig att en rik miljardär betalade för att Sverige skulle ta emot fler invandrare, hen betalade jättemassa så att vi skulle kunna hjälpa många fler här i Sverige. Dealen är sådan. Vi får cash för att ta emot dem. Är ni fortfarande emot invandringen då? Miljardären betalar alla förluster i all framtid vi gör på varje enskild individ. Är ni fortfarande emot att hjälpa folk i nöd då?

  • Svar på tråden Sverigevänner/rasister-en fråga?
  • Nimzay
    portad skrev 2018-08-15 15:47:25 följande:

    För det första är det mycket mer kostnadseffektivt att hjälpa människor på plats. För samma kostnad som att hjälpa en arbetslös afghan i Sverige kan vi ge hundratals barn mat, vatten och skolgång i deras hemländer.

    För det andra finns det ingen miljardär som har pengarna att betala all framtida kostnad för invandringen.


    Fast själva frågan handlar ju kanske om OM, dvs att man ska föreställa sig att det skulle kunna vara möjligt.

    I övrigt håller jag med dig om att det borde vara långt mer kostnadseffektivt att hjälpa människor på plats, om nu nån hade haft så mycket pengar som den var
    villig att bidra med till att hjälpa människor i nöd.
  • Nimzay
    Och om frågan i trådstarten menar att man i så fall måste hjälpa människorna i just Sverige, för den där välgörande miljardärens pengar, blir väl mitt svar: att man förutsätter att det handlar hederliga, skötsamma, ärliga, fredliga och välvilliga människor med genuint fin attityd, som verkligen på riktigt är i behov av hjälp i nöd - så ja, kanske. Men det är en ganska svår och komplicerad fråga faktiskt tänker jag, dyker upp miljontals tankar och funderingar i huvudet typ. Exempelvis kan man ju fundera på vad pengarna skulle ha kunnat användas till istället - vad för annan nytta de kunnat göra, osv osv osv...
  • Tecum

    Om han har såna resurser är det bättre att han hjälper folk på deras hemmaplan, med jobb, bostäder förnödenheter osv så de slipper att bryta upp och resa till främmande land med främmande kultur.

  • Nimzay
    Tecum skrev 2018-08-15 16:06:18 följande:

    Om han har såna resurser är det bättre att han hjälper folk på deras hemmaplan, med jobb, bostäder förnödenheter osv så de slipper att bryta upp och resa till främmande land med främmande kultur.


  • m cool j

    Oj vad många implikationer på en och samma gång.
    Är jag Sverigevän? Jag är verkligen ingen vän av vänsterns nogo-zoner.
    Är jag rasist? I helvete eller. TVärtom jobbar jag aktivt för arbetskraftsinvandring.

    Sedär, jag är nog inte ens kvalificerad att svara på frågan.

    Motfråga: Tror TS verkligen att en Miljard räcker för att finansiera invandringen? Kanske i 10 dagar.

    Men okej, vi tänker oss att Miljardären har tillgång till en miljon Miljarder.

    Vill jag att Sverige ska hjälpa folk i nöd? Ja, självfallet. Med eller utan Miljardär kan vi göra det. Vill TS begränsa invandringen till de som kommer hit och befinner sig i nöd? Då blir det inte mycket invandring kvar. Eller vill TS att vi aktivt ska åka ut i världen och hämta hit nödställda? Vore inte det mer rättvist?

  • Dr Nail

    Nej, det handlar om mer än pengar. Det handlar om vår kulturs överlevnad. Onaturliga element har förvandlat detta land till ett mångkulturellt helvete, och vi är på väg mot en katastrof. Ut med dem; storstäda nationen!

  • Mongoliet

    Synd att ni inte kan svara på frågan. Jag räknade givetvis med att ni skulle svara som ni gör. Om ingen blir drabbad ekonomiskt eller på något annat sätt är det då ok att vi fyller Sverige med folk som är i nöd?

  • HSOF

    Ja verkligen en konstig fråga.

    Om en triljadär som det nog får bli vill hjälpa alla fattiga människor på jorden (främst dem som kommer hit) Så vore det rent inhumant att först flytta dem till Sverige, om de inte befinner sig i något av våra närmsta grannländer då såklart!

    Sedan vill jag inte ha detta Sverige som skapats, där bilar brinner på våra gator, där man skjuter med automateld på öppen gata mitt på blanka dagen, där kvinnor eller även män inte vågar gå ut på kvällen. där iskylda människor blir mördade på varuhus eller på öppen gata... Så mitt svar blir tyvärr nej på den.

  • Mongoliet
    HSOF skrev 2018-08-15 23:00:55 följande:

    Ja verkligen en konstig fråga.

    Om en triljadär som det nog får bli vill hjälpa alla fattiga människor på jorden (främst dem som kommer hit) Så vore det rent inhumant att först flytta dem till Sverige, om de inte befinner sig i något av våra närmsta grannländer då såklart!

    Sedan vill jag inte ha detta Sverige som skapats, där bilar brinner på våra gator, där man skjuter med automateld på öppen gata mitt på blanka dagen, där kvinnor eller även män inte vågar gå ut på kvällen. där iskylda människor blir mördade på varuhus eller på öppen gata... Så mitt svar blir tyvärr nej på den.


    Fan va ni rasister har svårt för att läsa.
  • c2x
    Mongoliet skrev 2018-08-15 23:27:35 följande:
    Fan va ni rasister har svårt för att läsa.
    Är inte rasist.

    Du behöver inte gå i spinn bara för att du inte förstår svaren.

    Jag är av åsikten att det finns en gräns för hur många invandrare ett samhälle klarar av att ta emot och integrera per år. Sverige klarar 10000 men inte 100000. Nånstans däremellan finns en gräns och när den överskrids uppstår våld, kriminalitet, skjutningar och dessutom frodas rasismen när detta inträffar.

    Det vore bra om vänstern förstod att lägre invandring motverkar rasismen.
Svar på tråden Sverigevänner/rasister-en fråga?