• Anonym (Ledsen)

    Ingen uppvakning

    Så jävla besviken på min sambo. Har varit med honom snart 3 år och åren innan har vi alltid köpt present till varann, men nu i början på denna månad när jag fyllde år fick jag inget, låter barnsligt nog men de är inte så att vi uppvaktar varann speciellt mycket annars heller så att köpa/visa att man tänker på varann är viktigt för mig typ när man fyller år.

    Han fyller år i maj och då köpte jag en partycooler till honom för jag vet att han verkligen ville ha en sån.

    Jag frågade efter någon vecka om jag inte var värd något litet iaf, typ en blombukett eller något, fick till svar att jag var så barnslig på detta är för fan 34 har nog inget med mognad, kan sträcka mig att jag är könslig för jag är gravid haha men tror att jag känt lika fast jag inte var de

  • Svar på tråden Ingen uppvakning
  • Amla07

    Håller med. Något litet kan man väl köpa, gå ut och äta eller göra något annat trevligt. Livet blir så trist om man inte ger varandra små tecken på uppskattning åtminstone på födelsedagar och till julen, om man nu inte gör det annars när vardagen rullar på. Jag hade blivit ledsen. Dålig stil.

  • Anonym (Ledsen)

    [quote=78972208][quote-nick]Amla07 skrev 2018-08-16 19:27:00 följande:[/quote-nick]Håller med. Något litet kan man väl köpa, gå ut och äta eller göra något annat trevligt. Livet blir så trist om man inte ger varandra små tecken på uppskattning åtminstone på födelsedagar och till julen, om man nu inte gör det annars när vardagen rullar på. Jag hade blivit ledsen. Dålig stil.[/

    Ja jag håller fullständigt med, jag hoppas att han påpekar partycoolern, han brukar fråga på skämt vart prenumerationen på ölen i den är, säger han det igen så ska jag säga att den har upphört och att denna var bara på lån om han nu tyckte om den så kan han köpa en ny för nu är den min.

    Skulle även kunna sälja den, den var inte super billig för jag får ingen respekt av honom då behöver inte jag visa honom respekt heller. Surkärring deluxe känner jag mig som

  • Anonym (Kvinna)

    Vilken pinsam människa.

    Han har gjort bort sig kungligt, egentligen borde han bara be om ursäkt och se till att det aldrig sker igen.

  • Anonym (glader)

    Min kära gubbe glömde bort mig helt andra året vi var tillsammans. Men oj så han skämdes sedan....

    Nu gör jag så att när min födelsedag närmar sig så beställer jag hem något jag vill ha och han betalar. Nu senast köpte jag en ny kniv och slipstenar samt en dvd-box. Förra året köpte jag några mollytröjor.

    Sedan tackar jag förstås snällt för mina fina presenter haha.. ;)

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (glader) skrev 2018-08-16 20:01:12 följande:

    Min kära gubbe glömde bort mig helt andra året vi var tillsammans. Men oj så han skämdes sedan....

    Nu gör jag så att när min födelsedag närmar sig så beställer jag hem något jag vill ha och han betalar. Nu senast köpte jag en ny kniv och slipstenar samt en dvd-box. Förra året köpte jag några mollytröjor.

    Sedan tackar jag förstås snällt för mina fina presenter haha.. ;)


    Ja skulle de handla om att han tycker det är svårt att köpa så kan han säga de :) Skulle också kunna göra som er ????
  • Scoops

    Vad då för gammal/Vuxen/mogen för att firas på sin födelsedag!?  Låter stört. Tänker han aldrig uppvakta dig mer eller?
    Det hade jag inte accepterat, om min partner inte uppvaktar mig - vem ska då göra det? Nej, att bli uppvaktad av sin kille/sambo/man är väl det minsta man kan begära! Min man uppvaktar mig ofta och det borde din också göra. 

    Jag misstänker att du är en sån som gärna uppvaktar. Kanske genom att laga mat och göra småsaker för honom i vardagen - i så fall sluta med det. Den som inget ger ska heller inget ha.

  • Anonym (Ledsen)
    Scoops skrev 2018-08-16 21:23:15 följande:

    Vad då för gammal/Vuxen/mogen för att firas på sin födelsedag!?  Låter stört. Tänker han aldrig uppvakta dig mer eller?

    Det hade jag inte accepterat, om min partner inte uppvaktar mig - vem ska då göra det? Nej, att bli uppvaktad av sin kille/sambo/man är väl det minsta man kan begära! Min man uppvaktar mig ofta och det borde din också göra. 

    Jag misstänker att du är en sån som gärna uppvaktar. Kanske genom att laga mat och göra småsaker för honom i vardagen - i så fall sluta med det. Den som inget ger ska heller inget ha.


    Håller helt med, är så grymt besviken på honom! Så jag tror faktiskt att jag ska sälja hans present han fick av mig
  • Aiyana
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-08-17 10:19:39 följande:
    Håller helt med, är så grymt besviken på honom! Så jag tror faktiskt att jag ska sälja hans present han fick av mig
    Det tycker jag absolut att du ska göra. Och köp en fin present till dig själv för pengarna   

    Jag hade också blivit rejält ledsen om min man inte brydde sig om att uppvakta mig på min födelsedag och ännu mer ledsen av att få ett sånt svar som du fick. Det är verkligen inte okej.  
  • Anonym (M)

    Självklart ger man varandra presenter när man fyller år, oavsett ålder! Vi överraskar även varandra till vardags ibland, tycker det är viktigt att visa uppskattning och omtänksamhet även i den gråa vardagen.

  • Anonym (Ledsen)

    Ja jag älskar att uppvakta och göra den gråvardageb lite mer rolig :) Men jag har verkligen hittat människan som är tråkigast på detta. Så respektlöst även att strunta i att köpa något när han själv fick en jätte bra present. Det sitter inte i pengar, men något kunde jag fått tycker jag :(

    Har svårt att förstå att man kan vara så och inte få skuldkänslor, men tror han är född utan att Kunna få ångest mot andra människor eller iaf mig

  • Amla07
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-08-17 11:55:21 följande:

    Ja jag älskar att uppvakta och göra den gråvardageb lite mer rolig :) Men jag har verkligen hittat människan som är tråkigast på detta. Så respektlöst även att strunta i att köpa något när han själv fick en jätte bra present. Det sitter inte i pengar, men något kunde jag fått tycker jag :(

    Har svårt att förstå att man kan vara så och inte få skuldkänslor, men tror han är född utan att Kunna få ångest mot andra människor eller iaf mig


    Låter inte som att du är särskilt nöjd med er relation i övrigt heller. Detta kanske är ett symptom på hur han värdesätter dig? Kanske läge att diskutera er framtid?
Svar på tråden Ingen uppvakning