• Anonym (Ts)

    Vill inte rösta på KD men tycker de är bäst...

    Så av det jag sett i debatter, läst etc så verkar KD vara bäst.

    Förra året röstade jag pirat.

    Men det känns jättekonstigt att rösta på dem. Har jag missat något viktigt?

    Varför röstar ni/röstar ni inte på kd?

    Jag tycker vården/äldrevården/bra liv för funktionshindrade/ingen islamisering/bra villkor för kvinnor/ej delad föräldraförsäkring/respekt för medmänniskor är viktigt.

  • Svar på tråden Vill inte rösta på KD men tycker de är bäst...
  • Anonym (Vackra tjejen)

    Varför skulle det vara konstigt att rösta på dem? Funderar oxå på att rösta på dem, men jag vet inte riktigt.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Vackra tjejen) skrev 2018-08-18 10:46:28 följande:

    Varför skulle det vara konstigt att rösta på dem? Funderar oxå på att rösta på dem, men jag vet inte riktigt.


    Iom att jag inte är kristen. Hade de hetat typ Humanistvärdepartiet så hade jag inte tvekat.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ts) skrev 2018-08-18 10:48:28 följande:

    Iom att jag inte är kristen. Hade de hetat typ Humanistvärdepartiet så hade jag inte tvekat.


    Så du baserar alltså vad du ska rösta på på partiets namn? Väljer du bok baserat på titeln? Film baserat på vad den heter? Kompis baserat på personens namn? "Euhm jag tycker hon är jätteschysst och vi har kul ihop men hon heter Anna-Karin och jag gillar inte det namnet så jag vet inte om vi kan vara vänner ändå.... Om hon hade hetat typ Magdalena så hade jag inte tvekat!". Låter det normalt eller? Skärp till dig och rösta på det parti du hållet med mest i själva politiken.
  • Anonym (Vackra tjejen)
    Anonym (Ts) skrev 2018-08-18 10:48:28 följande:
    Iom att jag inte är kristen. Hade de hetat typ Humanistvärdepartiet så hade jag inte tvekat.
    Aha, men man behöver ju inte vara kristen för att rösta på dom, är inte heller speciellt kristen. Är ju inte precis så att hela deras politik handlar en massa om kristendom, är väl nästan kanske mest att dom heter så tänker jag.
  • Anonym (4%)

    Jag har insett att det antagligen är det parti som samstämmer bäst med mina värderi gar och åsinter. MEN min fråga är snarare om det är lönt att rösta på dem, om de faller tillbaka under 4% känns det ju värdelöst. Då är det bättre att ha röstat på ex M så mandaten åtminstonde hamnar hos (fd?) Alliansen....

  • Anonym (Vackra tjejen)
    Anonym (A) skrev 2018-08-18 10:53:12 följande:
    Så du baserar alltså vad du ska rösta på på partiets namn? Väljer du bok baserat på titeln? Film baserat på vad den heter? Kompis baserat på personens namn? "Euhm jag tycker hon är jätteschysst och vi har kul ihop men hon heter Anna-Karin och jag gillar inte det namnet så jag vet inte om vi kan vara vänner ändå.... Om hon hade hetat typ Magdalena så hade jag inte tvekat!". Låter det normalt eller? Skärp till dig och rösta på det parti du hållet med mest i själva politiken.
    Men oj, varför är du så ilsken? Och det går ju kanske inte riktigt att jämföra ett politiskt partis namn med en människas namn..
  • Anonym (A)
    Anonym (Vackra tjejen) skrev 2018-08-18 10:57:44 följande:

    Men oj, varför är du så ilsken? Och det går ju kanske inte riktigt att jämföra ett politiskt partis namn med en människas namn..


    Jo det gör det. Håller du med partiet så håller du med partiet och namnet spelar ingen roll. Partiet hade inte varit annorlunda bara för att det hetat något annat. TS önskar att det hade haft ett annat namn för då skulle hon inte haft problem med att rösta på det, trots att politiken hade varit densamma som idag.

    Om jag framstår som aggressiv så är det för att jag tycker det är otroligt löjligt och idiotiskt, inte för att jag faktiskt är arg.
  • Anonym (Vackra tjejen)
    Anonym (4%) skrev 2018-08-18 10:57:42 följande:

    Jag har insett att det antagligen är det parti som samstämmer bäst med mina värderi gar och åsinter. MEN min fråga är snarare om det är lönt att rösta på dem, om de faller tillbaka under 4% känns det ju värdelöst. Då är det bättre att ha röstat på ex M så mandaten åtminstonde hamnar hos (fd?) Alliansen....


    Lite sådär tänker jag med, att tänk vad onödigt det känns efteråt om man röstar på KD men sen åker de ändå ur riksdagen, då känner man ju kanske sig mer säker på att ens röst kommer påverka om man röstar på ett parti som man tror kommer få ganska många röster, men samtidigt om alla tänker så så lär ju KD verkligen inte alls få många röster, kan va svårt det här att veta hur man ska rösta.
  • Anonym (Vackra tjejen)
    Anonym (A) skrev 2018-08-18 11:03:50 följande:
    Jo det gör det. Håller du med partiet så håller du med partiet och namnet spelar ingen roll. Partiet hade inte varit annorlunda bara för att det hetat något annat. TS önskar att det hade haft ett annat namn för då skulle hon inte haft problem med att rösta på det, trots att politiken hade varit densamma som idag.

    Om jag framstår som aggressiv så är det för att jag tycker det är otroligt löjligt och idiotiskt, inte för att jag faktiskt är arg.
    Nja, riktigt så tänker inte jag för ett parti har ju valt sitt namn, och då förväntar man ju sig iaf lite att politiken på nåt sätt ska passa till namnet, medan ett namn på en person har ju personen oftast fått för att hans/hennes föräldrar tycker det är fint eller typ så, och det säger ju oftast verkligen ingenting alls om hur personen är eller om huruvida man kommer att gilla eller ogilla personen. Så riktigt samma sak är det ju inte.
  • Anonym (4%)
    Anonym (Vackra tjejen) skrev 2018-08-18 11:04:17 följande:

    Lite sådär tänker jag med, att tänk vad onödigt det känns efteråt om man röstar på KD men sen åker de ändå ur riksdagen, då känner man ju kanske sig mer säker på att ens röst kommer påverka om man röstar på ett parti som man tror kommer få ganska många röster, men samtidigt om alla tänker så så lär ju KD verkligen inte alls få många röster, kan va svårt det här att veta hur man ska rösta.


    Ja exakt så...

    Om alla "fegar ur" blir det ju absolut inte tillräckligt med röster.
Svar på tråden Vill inte rösta på KD men tycker de är bäst...