• Nathaliiie90

    Negativt test pga testat för tidigt? Följas åt mot plus?

    Hej! Sitter i samma sits som dig hade ÄL den 25 förra månaden och hade då oskyddat samlag med min sambo och sen när inte mensen kom för 2 veckor sen så trodde jag givetvis att jag var gravid så tog ett gravtet men det visade negativt, fick en liten blödning drygt en vecka senare efter det trodde först att det var mensen som kom men det var en mycket mindre blödning än mens och varade bara i typ 2-3 dagar. Har vaknat upp varje morgon med illamående i några dagar och sura uppstötningar. Tog senast ett till gravtest igår och det visade också negativt men är ändå skeptisk till om det kan vara så att man är gravid eller inte ör det någon här inne som testen tog ganska lång tid för och visa innan det stod ett plus? Har hört talas om vissa som är ?låghormonare? men har som sagt ingen aning om vad det innebär eller hur lång tid det tar innan det visar sig? Kan man verkligen vara gravid utan att det visar sig efter såhär lång tid? Tacksam för svar

  • Nathaliiie90

    luthia sådär hade jag med min mens är 2 veckor sen och har fortfarande inte kommit fick en liten blödning förra veckan men den varade inte länge och har tagit 2 test och båda visat sig vara negativa. Man blir ju tokig på sånt här ????

  • Nathaliiie90
    carolol skrev 2018-08-21 11:56:17 följande:

    Sådär hade iofs jag också, gick och väntade på min mens och kände verkligen att den var på gång. Satte tom i en tampong för att förebygga blod i trosorna, men mensen kom aldrig då utan jag var gravid så hoppas ni får positiva test snart :)


    Jaa det är ju jättekonstigt men tycker ändå att det borde ha visat sig vid det här laget ifall man är gravid eller inte
  • Nathaliiie90
    luthia skrev 2018-08-21 13:24:41 följande:

    Värsta är väl att vi bara kan vänta. Såååå jobbigt...Alltså jag tänker hela tiden att ?där kom den? för det känns som det liksom ?rinner? till precis som vid mensen men nej. Inga direkta flytningar så heller men lite vitaktiga det lilla som är. Inbillar mig nog också att brösten är tyngre men de ömmar inte, vilket jag tänker är synonymt med graviditet...


    Så hade jag med var hela tiden beredd på att mensen skulle komma men den kom liksom aldrig förutom den där lilla blödningen då, jag känner inte av att mina bröst har blivit tyngre eller något sådant dock så känner jag mig mer illamående nästan varje kväll och morgon och har fått mycket mera sura uppstötningar än innan
  • Nathaliiie90
    luthia skrev 2018-08-21 15:21:34 följande:

    Känner mig illamående till och från men absolut inte så frekvent som jag tänker att det borde vara. Hur gör du? Kissar du på en sticka varje dag?


    Nej jag kissade första veckan när mensen uteblev och det visade negativt och sen igår kväll testade jag och även det visade negativt. Jag tycker det är jättekonstigt att det inte har visat sig något ännu. Man kan ju inte heller gå och köpa graviditetstest var och varannan dag det blir ju dyrt i längden.
  • Nathaliiie90
    luthia skrev 2018-08-21 18:02:10 följande:

    Nej det är klart! Vilka tester använder du?Det skojar man inte bort, tror jag blir knäpp snart. Fick en lite ljusrosa flytning här nu på eftermiddagen och tänkte att ja, nu kommer mensen. Men läste om att många som varit gravida fått en ljusrosa flytning och nu tänker jag att jag ska sluta stressa över detta. Det blir som det blir.. kommer min mens nu så vet jag ju iallafall att kroppen funkar. Men varför skulle jag ha som mensvärk i 3 dygn utan mens? Min kropp har aldrig betett sig så inför mensen tidigare. Det är väl därför jag tvivlar på att det är mens... haha ja. Det är mycket i huvudet nu!


    Jag har använt CB digitala båda gångerna, min kropp har aldrig heller haft sån konstig ?mens? och bara det gör ju att man blir nervös. Jag hade som mensvärk under hela tiden men ingen mens vilket gör en förvirrad och stressad. Det hade ju bara varit enklare om det var ett plus på testen så man kan släppa nervositeten och ovissheten över det hela :)
  • Nathaliiie90
    luthia skrev 2018-08-22 08:26:44 följande:

    Morgonens test. Det är väl negativt va? Vinklar jag det tycker jag mig se ett väldigt svagt blått streck men tror nog att hjärnan spelar mig ett spratt... fortfarande som lite mensvärk men ingen som helst blödning.


    Tyvärr så ser det där ut som negativit, Det jag tyckte var konstigt med mitt test var att det stod inte gravid sen under stod det 2-33+ har kontaktat clearblue för att se vad det betyder men ej fått något svar någon av er som vet vad det betyder?
  • Nathaliiie90
    luthia skrev 2018-08-22 14:41:31 följande:

    Nä visst är det neg... ägglossningstest också negativt. Vet inte vad kroppen grejar med!

    Nä ingen aning faktiskt..


    Tråkigt och höra! Vilket ägglossningstest använder du?
  • Nathaliiie90
    Zandylina skrev 2018-08-23 13:47:34 följande:

    Hur går det för er andra? Själv sitter jag har antingen BIM+1 eller BIM-2, har som sagt oregelbunden cykel så vet ej riktigt, test var negativt idag med trots illamående, lätt molvärk, ömma bröstvårtor, idag fick jag igen kraftig hugg på högt sidan vid äggstocken å nu efter en lätt rosaaktigt slemmig flytning när torka mig på toa, tem gått ner pyttelite men ändå högre än brukar. Så nu sitter man å undrar om kan va nidblödning å ägglossning var senare än trott eller om mensen på gång känns ej samma som det brukar vid mens dock, också 2 senaste dagarna haft lätt för gråta å vart tröttare än vanligt samt haft svårt somna. Men med min otur så e det säkert mensen på gång. Suck


    Jag har också haft sådär att det hugger till i sidan och jag hade också en liten blödning några dagar efter mensen egentligen skulle ha kommit, jag har testat två gånger negativt men man blir ju osäker när inte mensen kommer som den ska
  • Nathaliiie90
    Zandylina skrev 2018-08-25 07:50:14 följande:

    Hej alla liten uppdatering. I 2 dagar som sagt spottings å nu på morgonen kom mensen å rikligt dessutom, vet att detta är mensen pga tempen idag droppa från ca 36.7 till 36.3 å runt 36,1-36,3 jag ligger vid mens. Fortfarande ömma bröst dock å knappt nån mensvärk heller vilket jag brukar ha. Jaja så kan det gå. Lycka till ni som fortfarande väntar.


    Min mens uteblev helt men fick en liten blödning några dagar efter den beräknade mensen skulle ha kommit, har testat negativt 3 gånger så gravid är jag inte var nog bara en mensrubbning eller något sådant :(
Svar på tråden Negativt test pga testat för tidigt? Följas åt mot plus?