• Skogskantarellen

    Dejting, ensamstående, närmar mig 40, planerar barn nr 2 på egen hand

    Hej på er, 

    Det var mkt i rubriken men jag är en kvinna som närmar mig 40. Jag har ett barn sen tidigare och separerade från mitt ex för ngr år sen. Har förgäves försökt att dejta och hitta en vettig man ... men inte lyckats. Dejter har jag gått på massor ... känns som ett heltidsarbete. Vänner är väldigt svårt att hitta i min ålder och likaså en man. Det känns så jäkla tungt. Saknar en vuxen persons närhet, men även beröring. Vill känna gemenskap. Mitt barn är ännu för litet för att man ska ha stimulerande samtal med lillen. Jag har försökt att gå i kurser för att hitta vänner, men alla är redan upptagna. Via jobbet har jag även försökt men endast ytliga vänner har man fått. Jag är snäll och alldeles lagom på övriga punkter. Jag ser bra ut (så jag skrämmer inte bort män med mitt utseende) och är samtidigt väldigt ödmjuk. Det känns som att jag kommer att leva mitt liv i total avsaknad av en vuxen person. Märker att folk är så bekväma. Killar drar sig väldigt lätt när dom får höra att jag har ett litet barn. Alla dessa frågor om man har sitt barn på hel-/deltid, relationen till exet, avståndet mellan mig och dejten etc etc ... Jag ställer inte såna frågor. Det löser sig liksom tänker jag. Och nu när jag planerar barn nr 2 på egen hand lär jag ju aldrig ens få ett ligg. Hur fasiken ska man förhålla sig till livet när det känns så jäkla hopplöst? Man behöver andra vuxna även på fritiden för att orka. 

    Mvh
    S

  • Svar på tråden Dejting, ensamstående, närmar mig 40, planerar barn nr 2 på egen hand
  • Anonym (Varför?)

    Varför VILL du som ensamstående ha två barn? Dessutom med två olika pappor? Och helt medvetet och kallt beröva barnet sin pappa? Är du så fruktansvärt egoistisk?

  • Anonym (star)

    Hej, har skickat privat meddelande. Är själv ensamstående med barn.

Svar på tråden Dejting, ensamstående, närmar mig 40, planerar barn nr 2 på egen hand