• Nade

    Utebliven mens, grav.symtom men negativt test hjälp!!

    Hej!

    Första gången jag skriver här på familjeliv men är i behov av att höra era historier om ni suttit i samma båt som jag.

    Min mens brukar alltid vara i cykel av 28 dagar ibland har den felat med en dag max två dagar. Nu är det som så att jag och sambon hade oskyddat samlag när jag hade ÄL. När mensen väl skulle börja så kom den inte. Nu har jag gått över tiden med 17 dagar och fortfarande ingen mens. Jag har under denna period tagit sex stycken grav.test men alla visar negativt. På det hela har jag symtom som kraftiga smörtor i brösten (så kraftiga att jag endast kan ligga på rygg när jag ska sova), mycket flytningar, mensvärk varje dag utan blödningar, ont i ryggen, ont i huvudet och supertrött. Jag har varit i kontakt med vc som ignorerade mina symtom helt. Har ringt gyn som inte kan träffa mig förrän en månad pga tidsbrist. Såå...nån som suttit där jag sitter nu och fick rätsida på det hela? Kan man vara gravid trots att clearbluetest visar negativt?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-08-28 12:24
    Mensen har fortfarande inte kommit igång! Idag är mensen 25 dagar sen! Inatt vaknade jag av magont och att det var blött i trosorna. Mörkbruna flytningar(?) i trosorna. Haft i trosskydd under dagen och behövt byta skydd tre gånger på 6h. Alltså färgen är mörkbrun. Ser ut som gammalt blod.

  • Svar på tråden Utebliven mens, grav.symtom men negativt test hjälp!!
  • IceKitten

    Du kan vara det med det är VÄLDIGT ovanligt. Det kräver att du inte producerar hCG (eller väldigt lite) då detta är vad graviditetstest mäter. Som sagt, väldigt ovanligt.

    Det sannolika är att din mens helt enkelt skippade en månad och symtomerna är främst i din hjärna. Det är inte ovanligt alls att folk blir skengravida och kroppen svarar på detta genom att producera lite olika symtom.

  • fjanten

    Du hade troligen ingen ägglossning denna månad (man har det ca 10-11 gånger om året) och därför ingen mens. Symptomen beror troligen på att du är skengravid.

  • Nade
    IceKitten skrev 2018-08-21 07:50:07 följande:

    Du kan vara det med det är VÄLDIGT ovanligt. Det kräver att du inte producerar hCG (eller väldigt lite) då detta är vad graviditetstest mäter. Som sagt, väldigt ovanligt.

    Det sannolika är att din mens helt enkelt skippade en månad och symtomerna är främst i din hjärna. Det är inte ovanligt alls att folk blir skengravida och kroppen svarar på detta genom att producera lite olika symtom.


    Men säg att jag skulle vara en av dem som producerar låga mängder hcg. Finns det känsligare grav.tester eller hur får man då reda på att man är gravid? Har du varit med om det? Sorry för alla frågor men jag har aldrig under mina år varit med om att min mens gör såhär
  • Nade
    fjanten skrev 2018-08-21 07:58:35 följande:

    Du hade troligen ingen ägglossning denna månad (man har det ca 10-11 gånger om året) och därför ingen mens. Symptomen beror troligen på att du är skengravid.


    Mycket möjligt att det är så. Känner bara just nu en lite lättare oro när jag inte ?känner igen mig egen kropp?
  • Hallonmos
    Nade skrev 2018-08-21 09:28:42 följande:

    Men säg att jag skulle vara en av dem som producerar låga mängder hcg. Finns det känsligare grav.tester eller hur får man då reda på att man är gravid? Har du varit med om det? Sorry för alla frågor men jag har aldrig under mina år varit med om att min mens gör såhär


    Blodprov. Du kan beställa via werlabs på nätet och sen bara gå och testa.
  • IceKitten
    Nade skrev 2018-08-21 09:28:42 följande:

    Men säg att jag skulle vara en av dem som producerar låga mängder hcg. Finns det känsligare grav.tester eller hur får man då reda på att man är gravid? Har du varit med om det? Sorry för alla frågor men jag har aldrig under mina år varit med om att min mens gör såhär


    Som Hallonmos nämnde blodprov eller ultraljud. Så vitt jag vet mäter alla graviditetstest hCG och inget av dem du hittar på apoteket lär vara känsligt nog om du producerar så lite hCG när du är så pass långt efter BIM.
Svar på tråden Utebliven mens, grav.symtom men negativt test hjälp!!