• Temalie

    Hur är det i Solberga/Älvsjö

    Hej! Jag och min sambo har hittat en bostadsrätt som vi blivit rätt förtjusta i som ligger i Solberga, nära Älvsjö (Toffelbacken), och undrar nu lite om hur det är där.

    Har googlat runt lite men hittar mest gamla trådar, och som oftast när man googlar olika stadsdelar får man väldigt olika bilder av hur det är.

    Just när mycket av det jag hittat är gammalt så skulle jag gärna vilja höra mer om hur det ser ut idag och vart det ser ut att vara påväg? Vilka specifika områden anser ni att man bör undvika? Hur är stämningen kring Toffelbacken rent generellt?

  • Svar på tråden Hur är det i Solberga/Älvsjö
  • Anonym (M)

    Jag bor i Älvsjö precis vid centrum, som kring alla pendeltåg och tunnelbanestationer kan det vara lite stök på helgnätter men inte upplevt det som ett problem. Höll på att köpa i Solberga för något år sen, det finns några olika föreningar i det området, en av dom har så dålig ekonomi att det är ett skämt, så kolla årsredovisningen noga. Annars skulle jag säga att det är ett trevligt område, är väl bara Östberga man bör undvika på kvällar

  • Temalie

    Tack så mycket för svaret! Minns du vad föreningen med dålig ekonomi heter?

    Den jag tittar på nu heter Apelsinlunden och deras årsredovisning är upplagd på ett lite okonventionellt sätt i förhållande till tidigare årsredovisningar jag läst. Så undrar mest om det skulle kunna vara nått att akta sig för?

  • Anonym (M)

    Minns tyvärr inte riktigt vad den heter, tror apelsinen. Men den hade hög belåningsgrad, och lånade kontinuerligt mer pengar, stort kommande renoveringsbehov, konstant ökande avgifter till föreningen, och nästan alla styrelsemedlemmar hade hoppat av i förtid, nått stod helt enkelt inte rätt till.

Svar på tråden Hur är det i Solberga/Älvsjö