• studenteniöret

    förlorat min bästa vän

    Nu kommer jag korta ner historien något enormt.

    Jag och en kille var tillsammans i 4 år, sambos i 3år. Som en bomb gjorde han slut för 2 månader sen (pga inga känslor kvar), sen dess har jag flyttat till ny lägenhet men vi pratar fortfarande lite då och då. Vi är vänner liksom!

    Men.. jag känner mig så himla ensam. Han var den jag planerade framtiden med, med förlovning, barn, vart vi ska bo osv. Han var/är den jag vill berätta allt för. Allt som händer i mitt liv stort som litet vill jag springa till honom och berätta, för han var ju min absolut bästa vän.

    Vet att det låter lite cheesy, men vi var verkligen bästa vänner. Så inte nog med att man förlorade sin sambo och pojkvän, man förlorade sin bästa vän..

    Min fråga är.. hur i hela friden hanterar man detta? jag saknar honom så mycket så det gör ont! jag hatar att jag förlorade min sambo och bästa vän, vet inte ens hur man ska börja bearbeta det? 

    Min familj bor 50 mil bort och visst, jag har tjejkompisar.. men dem är inte ens i närheten av så bra kompisar som jag och han var.. det går inte att jämföra!

    Försök gärna att inte kommentera allt för hårt, är ganska labil för tillfället.. 
    Jag går hos en beteendevetare och pratar, men känns som han mer lyssnar än faktiskt kommer med råd.. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-08-21 23:33
    Vill tillägga, vi hade inga stora problem i vårt förhållande, inga stora bråk eller något! Vi hade det bra tillsammans!
    Han var verkligen den perfekta killen...

  • Svar på tråden förlorat min bästa vän
  • hoppsa

    Han var inte den perfekta killen för dig, isåfall hade han stannat kvar. Beklagar. Gråt, sörj, bygg upp dig själv, hitta din styrka, i systerskap med andra kvinnor kanske, bejaka dig själv och dina behov, leta för guds skull inte efter HANS efterträdare. Hitta nån att ligga med som du aldrig skulle få känslor för eller ligg runt lite. Hjälper bra. Plötsligt händer det och du inser att han inte är kvar i tanken. Och du bara råkar stöta på den perfekta killen för dig :)

  • Anonym (H)
    hoppsa skrev 2018-08-22 00:28:12 följande:

    Han var inte den perfekta killen för dig, isåfall hade han stannat kvar. Beklagar. Gråt, sörj, bygg upp dig själv, hitta din styrka, i systerskap med andra kvinnor kanske, bejaka dig själv och dina behov, leta för guds skull inte efter HANS efterträdare. Hitta nån att ligga med som du aldrig skulle få känslor för eller ligg runt lite. Hjälper bra. Plötsligt händer det och du inser att han inte är kvar i tanken. Och du bara råkar stöta på den perfekta killen för dig :)


    Jag håller med. Det kanske känns som om du aldrig någonsin kommer träffa någon som honom och att allt känns becksvart.. Men det finns faktiskt andra där ute! Men leta inte. Läk ihop, lär dig leva ensam, ta hand om dig själv, ha kul och må bra! När allt faller på plats och rätt tid är inne så har du hittat en ny bästa vän.

    Det här låter kanske jättekonstigt.. Men jag har haft fyra pojkvänner och ALLA har varit mina bästa vänner i just det tillfället och just då har det ju känts som om den vänskapen och kärleken inte går att ersätta.. Men konstigt nog så gör den det.

    Ta hand om dig!
  • Anonym (G)
    hoppsa skrev 2018-08-22 00:28:12 följande:
    Han var inte den perfekta killen för dig, isåfall hade han stannat kvar. Beklagar. Gråt, sörj, bygg upp dig själv, hitta din styrka, i systerskap med andra kvinnor kanske, bejaka dig själv och dina behov, leta för guds skull inte efter HANS efterträdare. Hitta nån att ligga med som du aldrig skulle få känslor för eller ligg runt lite. Hjälper bra. Plötsligt händer det och du inser att han inte är kvar i tanken. Och du bara råkar stöta på den perfekta killen för dig :)
    Håller med
  • EKOW

    Fast man har gjort slut med sen partner så kan man fortfarande vara bästa väner, det är jag och mitt ex.

    Skilsmässan tog väldigt hårt på mig, efter 12 år så var det kaos. Men efter skilsmässan så känns det som att vi har kommit varandra lite närmare. Vi har börjat prata om problem och vad som får oss att må bra/dåligt.

    Självklart kan man har lite sämre dagar med, men även bättre med. Flört

    Ge inte upp din bästa vän! Hjärta

Svar på tråden förlorat min bästa vän