• Anonym (Dumdristig)

    Utan kondom

    Hej,

    Igår träffade jag min kille och vi hade sex för första gången, dock föll det bort att använda kondom... Vet att det var dumt och att jag lär få höra mycket om det..

    Men jag äter vinelle ett mellanpiller och har inte haft mens sen två månader tillbaka och han kom inte i mig förutom ev lite försats... Finns det någon risk att jag kan bli gravid? Och bör jag köpa dagen efter piller?

  • Svar på tråden Utan kondom
  • Anonym (12345)

    Vart la han satsen?
    Tror inte du behöver oroa dig förutom för någon könssjukdom.

  • Anonym (Dumdristig)
    Anonym (.) skrev 2018-08-26 11:21:17 följande:

    Du lär vara safe om du äter preventivmedel. 


    Okej, känns som jag oroar mig väldigt mycket i onödan,
  • Anonym (Dumdristig)
    Anonym (12345) skrev 2018-08-26 11:28:48 följande:

    Vart la han satsen?

    Tror inte du behöver oroa dig förutom för någon könssjukdom.


    Han kom inte då jag avbröt, första gången jag var med en kille så vågade inte gå hela vägen.. han har testat sig innan så han är fri från sjukdomar
  • Anonym (sexy)

    Äter du p piller och tar dom regelbundet så ska du inte behöva oroa dig.
    Dagen efter piller är ganska kraftiga så dom ska man nog inte ta i onödan.
    Men använder man sig av avbrutet samlag kan det vara praktiskt att ha ett dagen efter piller hemma så att man slipper jaga ett öppet apotek.

  • Anonym (Dumdristig)
    Anonym (sexy) skrev 2018-08-26 15:02:14 följande:

    Äter du p piller och tar dom regelbundet så ska du inte behöva oroa dig.

    Dagen efter piller är ganska kraftiga så dom ska man nog inte ta i onödan.

    Men använder man sig av avbrutet samlag kan det vara praktiskt att ha ett dagen efter piller hemma så att man slipper jaga ett öppet apotek.


    Okej, då är det nog lugnt har tagit dem samma tid i snart ett halvår så,

    Ska köra med kondom i fortsättningen, den här paniken jag känt under några timmar har vart tuff,
  • Anonym (Okej)
    Anonym (.) skrev 2018-08-26 11:21:17 följande:

    Du lär vara safe om du äter preventivmedel. 


    Fast nej. Inget preventivmedel är 100% säkert!
  • Anonym (sexy)

    Det har du rätt i men med  piller och kondom så är ni väldigt säkra.
    Jag vet själv hur det kändes när jag och tjejen  gick från kondom till säkra perioder fån att ha själv haft koll på det hela till att låta tjejen räkna dagar och mäta temperaturen.
    Men tjejen mätte och räknade rätt så vi hade väldigt skönt utan kondom vi hade några extra säkerhets dagar före och efter ÄL då det fortfarande var säkert men jag avbröt  innan jag fick utlösning.
    Vi slutade inte med kondom helt det var väldigt tryggt att använda den vid ÄL och när vi hade sex och hade druckit lite 

  • Anonym (12345)
    Anonym (sexy) skrev 2018-08-26 23:12:57 följande:

    Det har du rätt i men med  piller och kondom så är ni väldigt säkra.
    Jag vet själv hur det kändes när jag och tjejen  gick från kondom till säkra perioder fån att ha själv haft koll på det hela till att låta tjejen räkna dagar och mäta temperaturen.
    Men tjejen mätte och räknade rätt så vi hade väldigt skönt utan kondom vi hade några extra säkerhets dagar före och efter ÄL då det fortfarande var säkert men jag avbröt  innan jag fick utlösning.
    Vi slutade inte med kondom helt det var väldigt tryggt att använda den vid ÄL och när vi hade sex och hade druckit lite 


    Mäta temperaturen?
  • Anonym (Okej)
    Anonym (sexy) skrev 2018-08-26 23:12:57 följande:

    Det har du rätt i men med  piller och kondom så är ni väldigt säkra.

    Jag vet själv hur det kändes när jag och tjejen  gick från kondom till säkra perioder fån att ha själv haft koll på det hela till att låta tjejen räkna dagar och mäta temperaturen.

    Men tjejen mätte och räknade rätt så vi hade väldigt skönt utan kondom vi hade några extra säkerhets dagar före och efter ÄL då det fortfarande var säkert men jag avbröt  innan jag fick utlösning.

    Vi slutade inte med kondom helt det var väldigt tryggt att använda den vid ÄL och när vi hade sex och hade druckit lite 


    Tänk bara på att när hon mäter så är det extremt viktigt att hon mäter samma tid varje dag, sover lika mycket varje natt, inte är sjuk, inte är uppe sent, vaknar samma tid varje morgon, inte dricker alkohol osv osv. Med andra ord en ganska osäker metod det med om man inte är beredd på att få en bebis. Spermier kan dessutom leva i kvinnors kroppar i upp till 7 dagar och då befrukta ett ägg. Värt att tänka på så du vet vad du ger dig in på... Men att mäta är perfekt som sagt om man kan tänka sig att bli gravid, men även vänta. Men vill man absolut inte ha barn just nu så ska man välja annan metod.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (sexy) skrev 2018-08-26 15:02:14 följande:
    Äter du p piller och tar dom regelbundet så ska du inte behöva oroa dig.
    Dagen efter piller är ganska kraftiga så dom ska man nog inte ta i onödan.
    Men använder man sig av avbrutet samlag kan det vara praktiskt att ha ett dagen efter piller hemma så att man slipper jaga ett öppet apotek.
    Håller med
Svar på tråden Utan kondom