• Anonym (ts)

    Mellanblödning, försöker bli gravid

    Jag har sedan jag fick tillbaka mensen efter mitt andra barn för två år sedan haft mellanblödningar. Jag får bruna flytningar som börjar 5-9 dagar efter äl och som blir rikligare tills mensen startar 13 dagar efter äl. I början tänkte jag inte så mycket på det mer än att det var irriterande att småblöda i flera dagar. Min mens håller dessutom på i 6-7 dagar och jag har en kort cykel vilket innebär att jag de flesta cyklerna blöder fler dagar än jag är blödningsfri. Ni andra som har mellanblödningar, vad beror de på och har ni lyckats bli av med dem?

    I februari blev jag oplanerat gravid men fick mf i v 7. Efter det kom äl igång snabbt och har varit lika regelbunden som innan jag blev gravid. Även mellanblödningarna är kvar. Efter mf har vi försökt bli gravida på nytt och vi är nu på sjätte försöket. Mina fyra tidigare graviditeter har gått på max tre försök och när det inte blivit något på tre försök började jag fundera på om mellanblödningarna gör det svårare att bli gravid eller ökar risken för mf om man väl blir gravid. Någon som vet om det kan vara så? Efter min senaste mens var jag på undersökning hos gyn för att se om jag hade polyper som orsakar mellanblödningarna men allt såg bra ut både i livmodern och med äggstockarna. Perfekt för att bli gravid som gynekologen sa.

    För 5-6 dagar sedan hade jag äl och igårkväll fick jag en rosa flytning. Idag har jag haft lite bruna flytningar men nu på kvällen började jag blöda färskt blod, så pass mycket att jag behöver binda. Jag hoppas såklart att det är en nidblödning men jag har haft det alla mina fyra andra graviditeter men då har det varit lite bruna flytningar under en dag ca en vecka efter äl men aldrig färskt blod och inte mer än en dag. Är det någon annan som haft så här? Varför blödde ni?

Svar på tråden Mellanblödning, försöker bli gravid