• kiwigirl

    Borgerlig vigsel

    Hej. Vi har skjutit på det länge men känner nu att vi vill gifta oss inom en väldigt snar framtid, om några veckor, då vi snart har BF. Vi har varit i kontakt med en vigselförrättare som var väldigt framåt (min man som pratat med henne). Hon sa att hon hade två vittnen som hon brukar fråga o.s.v. som kan ställa upp med kort varsel. Allt gick smidigt så. MEN jag får panik på detta. Jag vill gärna ha någon från familjen närvarande. MEN vi vill inte ha någon stor vigsel, vi vill gifta oss lite "hemligt" och hålla festen senare om något år eller så.

    MIN mamma och pappa kommer och hälsar på oss dagen efter vi bokat vigseln och jag är lite inne på att försöka boka om vigseln en dag framåt och att mina föräldrar då blir vittnen (vi behöver inte ha främmande människor som vittnen).

    Jag tänker bara mycket på hur orättvist det känns mot min sambos föräldrar att inte dem medverkar?  De är skilda, hans mamma jobbar hela helgen när detta gäller och pappan har vi inte mycket kontakt med över huvud taget. 

    Är det orättvist att låta mina föräldrar närvara men ingen annan?

    Hur hade ni tänkt ?

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Borgerlig vigsel
  • PH76

    Vi gjorde något liknande, vi åkte till Paris med våra föräldrar och gifte oss borgligt där. Ingen annan visste om det, inte ens syskon.

Svar på tråden Borgerlig vigsel