• soq

    Barnsugen efter pmedel

    Hej! Detta är kanske en skum tråd och fråga men jag har ingen jag direkt vill prata med i min närhet om detta så hoppas på att få lite vägledning här ifrån!

    Jag har för bara för fem dagar sedan skaffat hormonsprial och helt plötsligt blir jag sugen på barn. Vet någon om det är normalt? Är det någon sjuk typ av "biverkning" eller vad kan det vara?
    Jag och min sambo har varit tillsammans i 3,5 år och vi har pratat om barn i snart 1 års tid. Min sambo är snart 30år och han känner sig mer än redo för barn och har väl egentligen gjort det nu i 1år, hans längtan efter barn är enorm. Anledningen till att vi inte börjat försöka ännu beror på mig. Jag är 6år yngre än min sambo och är så himla rädd att göra något jag inte är helt redo för. Mentalt känner jag mig redo och jag är övertygad om att vi båda skulle bli bra föräldrar. En del av mig vill ha barn, gärna NU. Men en annan del av mig vill inte "offra" min ungdom, det känns som att jag kan missa så mycket om jag skaffar barn i så ung ålder. Samtidigt tycker jag så synd om min sambo, jag ser verkligen på honom hur mycket han längar. Jag tror att tanken av att ta ett beslut som jag kommer leva med resten av mitt liv gör mig livädd. För ett par veckor sedan bestämde jag mig för att skaffa pmedel då jag och min sambo hade en liten kris, vore så typsikt om jag blev gravid just då. Jag ville helt enkelt vara på den säkra sidan då jag är SÅ mån om att allt ska ske på rätt sätt. Anledningen till vår "kris" beror på att min sambo är frustrerad över att vi inte tar "nästa steg" och det har lett till irritation och osäkerhet i vår relation.


    Hur som helst, nu när jag äntligen satt i min spiral och jag och sambon har det bra igen så har jag fått en barnlängtan... Kan någon hjälpa mig att tänka klart? Vad är det här och vad tänker tar ni efter vad jag berättat?

    Tack på förhand! :)

Svar på tråden Barnsugen efter pmedel