• Stolt Farsa

    Är så trött på moderaterna

    Moderaterna skriver att det behövs ett skärpt försörjningskrav vid anhöriginvandring och krav på egenförsörjning. I praktiken är det samma sak som att säga ?Du får bara ta hit dina barn om du har råd, annars får de stanna i det krigsdrabbade landet.?


    I min värld är inte barn något man kompromissar om. Har man barn så har man det helt enkelt och har man fått sin asylansökan beviljad anser jag att man utan krav på motprestation skall få återförenas med sin familj. Vad kan egentligen vara viktigare än det. Eller ska man hitta på regler som säger att ?Tjänar du si och så mycket får du ta hit ett av dina barn, och tjänar du mer får du ta hit två av dina barn?, det håller helt enkelt inte.


    En del saker i samhället får helt enkelt kosta. Vi kan exempelvis inte kompromissa om varma kläder till våra barn på vintern, vi får bara lösa det helt enkelt, kort sagt: det får kosta pengar. Jag talar såklart inte om de personer som fått avslag på sin asylansökan men får man ett ja är det också ett ja till dina barn, något annat är helt uteslutet för mig.

  • Svar på tråden Är så trött på moderaterna
  • Anonym (Japp)

    Jag med. Alla förslag moderaterna har går emot barnkonventionen på ett eller annat sätt. Det straffar barnen i slutändan

  • Anonym (Japp)

    Herr Kristersson är nämligen psykopat och saknar fadersinstinkt. Han har nämligen inga egna barn utan har adopterat 3 från Kina. Sin bitterhet över barnlösheten låter han gå över på svenska folket och drabba dom.

  • Stolt Farsa
    Anonym (Japp) skrev 2018-09-04 08:52:04 följande:

    Herr Kristersson är nämligen psykopat och saknar fadersinstinkt. Han har nämligen inga egna barn utan har adopterat 3 från Kina. Sin bitterhet över barnlösheten låter han gå över på svenska folket och drabba dom.


    Det vet jag inte om han är, tror snarare att det handlar om att de försöker vinna tillbaka väljare från SD och då kommer de med sådana här "plumpa" förslag
  • Anonym (Japp)
    Stolt Farsa skrev 2018-09-04 09:28:29 följande:

    Det vet jag inte om han är, tror snarare att det handlar om att de försöker vinna tillbaka väljare från SD och då kommer de med sådana här "plumpa" förslag


    Ja det är ju just därför de tar upp mycket flyktingpolitik nu, sen kommer de ösa in flyktingar igen. Men moderaternas syn på barns rättigheter och ignorerandet av barnkonventionen är avskyvärd.
  • Anonym (Abc)

    Är så glad att Moderaterna börjar nyktra till i frågan.

    På vilket sätt gagnar det välfärdssektorn och Sverige att utan motkrav tillåta anhöriginvandring? Var går gränsen? Är det bara barn till de som har fått asyl som ska välkomnas eller syskon, kusiner (och deras familjer), mammor och pappor också? Vanligtvis är det inte några 1-barnsfamiljer vi pratar om så ett asylfall kan mkt väl innebära 5-barn, 2 föräldrar, 5 syskon (som har 20 barn tillsammans).... Kalkylen går snabbt överstyr för alla dessa får från dag 1 rätt till allt i Sverige men har nästan inga skyldigheter. Efter 5 år har (i genomsnitt) mer än hälften av dessa fortfarande försörjningsstöd. Sverige får nästan inget i retur förutom större skolklasser, längre vårdköer, bromsade pensioner för våra äldre och såklart ännu mer integrationsproblem, gängkriminalitet och bostadsbrist?

  • Stolt Farsa
    Anonym (Abc) skrev 2018-09-04 11:33:49 följande:

    Är så glad att Moderaterna börjar nyktra till i frågan.

    På vilket sätt gagnar det välfärdssektorn och Sverige att utan motkrav tillåta anhöriginvandring? Var går gränsen? Är det bara barn till de som har fått asyl som ska välkomnas eller syskon, kusiner (och deras familjer), mammor och pappor också? Vanligtvis är det inte några 1-barnsfamiljer vi pratar om så ett asylfall kan mkt väl innebära 5-barn, 2 föräldrar, 5 syskon (som har 20 barn tillsammans).... Kalkylen går snabbt överstyr för alla dessa får från dag 1 rätt till allt i Sverige men har nästan inga skyldigheter. Efter 5 år har (i genomsnitt) mer än hälften av dessa fortfarande försörjningsstöd. Sverige får nästan inget i retur förutom större skolklasser, längre vårdköer, bromsade pensioner för våra äldre och såklart ännu mer integrationsproblem, gängkriminalitet och bostadsbrist?


    Det är klart att man måste dra en gräns någonstans, jag tycker inte heller att man ovillkorligt kan ta hit kusin, svärfar, etc ens egna barn råder det ingen tvekan om för mig. Det får bara kosta. Skulle inte du vilja att dina barn fick följa med dig till ett nytt land istället för att bli kvar i krig. Nej jag är inte ett dugg imponerad av Moderaterna.
  • Anonym (Micke)

    Du verkar tro att anhöriginvandring är något som bara angår flyktingar ?
    Max 30 % av anhörig invandringen sker till en flykting.

    Resten är anhöriga till någon som fått jobb i sverige och
    Bengt-Åke's thailändska flickvän och Pirjo's senaste Gambian.

    Men åter till flyktingar,
    Försörjningskravet gäller inte om anknytningspersonen är barn.Punkt.
    Moderaterna har inte avserat någon ändring på den punkten.

    Så du svamlar som vanligt. Moderaterna är tillräckligt kassa som parti utan att
    man behöver hitta på.

  • Stolt Farsa
    Anonym (Micke) skrev 2018-09-04 13:22:34 följande:

    Du verkar tro att anhöriginvandring är något som bara angår flyktingar ?
    Max 30 % av anhörig invandringen sker till en flykting.

    Resten är anhöriga till någon som fått jobb i sverige och
    Bengt-Åke's thailändska flickvän och Pirjo's senaste Gambian.

    Men åter till flyktingar,
    Försörjningskravet gäller inte om anknytningspersonen är barn.Punkt.
    Moderaterna har inte avserat någon ändring på den punkten.

    Så du svamlar som vanligt. Moderaterna är tillräckligt kassa som parti utan att
    man behöver hitta på.


    Vad menar du med "som vanligt" du känner väl inte mig.
Svar på tråden Är så trött på moderaterna