• Volkheim

    Får jag skicka egna fakturor?

    Jag undrar om det är olagligt att som privatperson knåpa ihop egna fakturor och skicka, ( i detta fallet till SL) om man anser att de gjort sig förtjänt av att ersätta mig?


    Jag förväntar mig inte att få något, utan det är mer i protest, men vill inte hamna i någon dålig sists.


    De bötfällde mig på grund av en teknikalitet, och vägrade avskriva boten. kontrollanten hotade med polis och hade väktare runt sig som började närma sig hotfullt som om de trodde sig vara några jävla SÄPO-agenter.


    Jag har blivit rejält trött på att SLs personal beter sig illa åt och hela deras serviceverksamhet är åt helvete, till exempel med deras bastu-bussar.


    Och jag tycker inte det är rimligt att betala femton hundra för ett misstag, när de inte behöver stå till svaras för sina egna misstag.


    Så jag undrar om det är lagligt att varje gång SL begår ett fel/misstag som kostar mig pengar/sveda och verk, att skicka en faktura på ett liknande rimligt belopp, med hänvisning till ovan.


    Förväntar mig inte att de ska betala, men ärligt talat jag är bitter och trött på dessa rötägg.

  • Svar på tråden Får jag skicka egna fakturor?
  • Anonym (123)

    Klart dom inte kommer betala. Du åstadkommer exakt noll med att skicka en sådan förutom lite skratt i fikarummet. Så varför skicka?

Svar på tråden Får jag skicka egna fakturor?