• berlinmamma

    Hämtning på dagis

    Hej alla, detta är mitt första inlägg :) Jag har två barn, och min yngsta (15 månader) har precis börjat på dagis. Det har gått jättebra. Det är med blandade känslor jag lämnar honom på dagis och jag försöker hämta så tidigt som möjligt. Fröken på dagis säger att det är helt ok att hämta kl 15, att han trivs superbra, äter och sover bra. Jag undrar, när hämtar ni era små barn? Är det bättre för honom att bli hämtad när han har vaknat typ vid 14 eller är det ok att hämta vid 15.. Har så dåligt samvete, han är ju fortfarande min lilla bebis .. Känns "fel" att lämna honom samtidigt som jag studerar heltid vid högskola och självklart behöver tid för studier och annat.. Tacksam för svar och tankar angående det här att lämna sina barn för första gången.. Kram Johanna

  • Svar på tråden Hämtning på dagis
  • J 1981

    När mina var så små så sov dom mellan 12-14 ca. Sen var det mellanmål så för mig passade det utmärkt att hämta en vaken och mätt unge kl 15 istället för en nyvaken, trött och hungrig kl 14. Kanske samma för dig?

    Ha inte dåligt samvete - det blir inte bättre för det! Ta din tid för att studera och låt barnen vara på dagis. Kl 15 är inte sent!

  • berlinmamma
    J 1981 skrev 2018-09-05 13:36:34 följande:

    När mina var så små så sov dom mellan 12-14 ca. Sen var det mellanmål så för mig passade det utmärkt att hämta en vaken och mätt unge kl 15 istället för en nyvaken, trött och hungrig kl 14. Kanske samma för dig?

    Ha inte dåligt samvete - det blir inte bättre för det! Ta din tid för att studera och låt barnen vara på dagis. Kl 15 är inte sent!


    Hej tack för inlägget! Ja det är samma rutiner på vårt dagis. Tack, jag ska inte ha dåligt samvete :D
Svar på tråden Hämtning på dagis