• Emom

    "nybliven bipolär"

    Hej alla. Jag har spenderat veckan som gått på psykriatrin. Skrev ut mig själv (tisdsgs) hamnade berusad på fel ställt så polis skickade mig tillbaka till psyket (tisdsg kväll) och det vlev tvångsvård med vak. Läkare sa att det lutar starkt mot att jag är bipolär genom alla formulär man fick gå igenom. Jag har mått förjävligt. Ibland är jag smartare starkade och vet bättre än alla.. Men som satt idag har ångesten varit mindre. Kan bli "frisk" bara sådär? Behöva jag vara rädd för att bli manisk igen direkt eller kan jag få vara normal ett tag? Kan man bli manisk direkt? Mena ben har börjar få problem att sitta still. Hälningar från psyk

  • Svar på tråden "nybliven bipolär"
  • Anonym (olika)

    Det finns olika bipoläritet. Exempelvis är jag bipolär 2,5. Det betyder att jag går snabbt mellan väldigt uppåt ovch väldigt nedåt. Den klassiska synen på det som kallades mano-depressiv alltså, men med mycket snabbare växlingar. Jag har nästan inga mellanlägen och det kan verkligen gå i rasande fart.

    Det är svårt att veta vilken slags bipoläritet du har,

  • Emom

    Okej. Tack för svar. Har försökt läsa på lite men hjärnan orkar inte ta in orden. Man kan alltså kastas från depression tillatt bli manisk på en dag bara sådär? Jag trodde av vad jag läsa att de bara var från manisk till depremerad man kunde gå.

Svar på tråden "nybliven bipolär"