• EnBlivandeWestring

    Gravida skåningar?

    Hej :) Finns det några gravida Skåningar här som vill följas åt (eller om det finns en hemlig grupp på fb att bli inbjuden till)?


    Jag är i alla fall en tjej på 28 år som är i v4+1 med andra barnet tillsammans med min sambo som är 25. Vi bor i Landskrona tillsammans med sonen och 2 katter. Min största oro just nu är missfall då jag känner mig för lyckligt lottad att få ha blivit gravid på första försöket för andra gången nu.


    Kärlek till er alla <3


    Nilo Westring - 170616
  • Svar på tråden Gravida skåningar?
  • Aducia

    Hej.

    Jag är gravid i vecka 21. Bor i Sjöbo, ursprungligen från Göteborg men flyttade för kärleken. Jag förstår din känsla. Detta är min tredje graviditet men de två tidigare har varit abort och missfall. Missfallet var med mitt ex. Aborten var tyvärr med min nuvarande sambo, vi blev oplanerat gravida i tidig relation och bodde isär och det kändes inte rätt då.

    Så detta är första gången jag och min sambo försökt på riktigt och vi var också väldigt oroliga i början och fick inte se vår bebis förrän vecka 12-13 första gången. Så det var en lång väntan. Vi har precis gjort RUL och fått bekräftat kön, att vi väntar en liten pojke.


    BF 21/1-2019 ///// MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • EnBlivandeWestring
    Aducia skrev 2018-09-11 18:07:22 följande:

    Hej.

    Jag är gravid i vecka 21. Bor i Sjöbo, ursprungligen från Göteborg men flyttade för kärleken. Jag förstår din känsla. Detta är min tredje graviditet men de två tidigare har varit abort och missfall. Missfallet var med mitt ex. Aborten var tyvärr med min nuvarande sambo, vi blev oplanerat gravida i tidig relation och bodde isär och det kändes inte rätt då.

    Så detta är första gången jag och min sambo försökt på riktigt och vi var också väldigt oroliga i början och fick inte se vår bebis förrän vecka 12-13 första gången. Så det var en lång väntan. Vi har precis gjort RUL och fått bekräftat kön, att vi väntar en liten pojke.


    Ååååh såå kul :) Grattis <3 Här hemma har vi en liten pojke :) 
    Jag fick igår ett inbokat VUL den 25/9 och är då (vad vi tror) i vecka 6+4. Så skönt att få ett så tidigt med tanke på min oro
    Nilo Westring - 170616
  • Aducia
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-12 08:55:10 följande:

    Ååååh såå kul :) Grattis <3 Här hemma har vi en liten pojke :) 

    Jag fick igår ett inbokat VUL den 25/9 och är då (vad vi tror) i vecka 6+4. Så skönt att få ett så tidigt med tanke på min oro


    Tack! <3

    Va skönt med tidigt VUL! Vi hade iofs ett tidigt i typ vecka 5+6 (magsmärtor) men då fanns inget hjärta än och han mätte vad han trodde var fostret till den veckan. Så det var en stor oro och ville gärna haft ett till men det löste sig till slut :D

    Vad har du för magkänsla på kön? Kände hela tiden från plusset att detta var en pojke och rätt var det. Hehe!
    BF 21/1-2019 ///// MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • XaHHa

    Hej på er!

    Här är också en gravid skåning! 26 år och är gravid i vecka 13 (12+0) med första barnet. Bor i Ängelholm


    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • Aducia
    XaHHa skrev 2018-09-13 16:00:45 följande:

    Hej på er!

    Här är också en gravid skåning! 26 år och är gravid i vecka 13 (12+0) med första barnet. Bor i Ängelholm


    Welcome och grattis! :)
    När har du BF då, runt mars nångång? :)
    BF 21/1-2019 ///// MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • XaHHa
    Aducia skrev 2018-09-13 16:07:21 följande:

    Welcome och grattis! :)

    När har du BF då, runt mars nångång? :)


    Ja precis, i slutet av mars! :) Vi gick ut med graviditeten offentligt idag, phuu! :p
    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • EnBlivandeWestring
    Aducia skrev 2018-09-12 17:11:25 följande:
    Tack! <3

    Va skönt med tidigt VUL! Vi hade iofs ett tidigt i typ vecka 5+6 (magsmärtor) men då fanns inget hjärta än och han mätte vad han trodde var fostret till den veckan. Så det var en stor oro och ville gärna haft ett till men det löste sig till slut :D

    Vad har du för magkänsla på kön? Kände hela tiden från plusset att detta var en pojke och rätt var det. Hehe!

    Jag har ingen magkänsla om kön alls faktiskt. Antagligen för att det är så tidigt (är bara i vecka 5+0 just nu så)


    Skönt att det löste sig trots att du var orolig med magsmärtorna :D Och grattis till en liten pojke. Har en son hemma och det är något alldeles speciellt med det :D


    Nilo Westring - 170616
  • EnBlivandeWestring
    XaHHa skrev 2018-09-13 16:00:45 följande:

    Hej på er!

    Här är också en gravid skåning! 26 år och är gravid i vecka 13 (12+0) med första barnet. Bor i Ängelholm


    Åh grattis och välkommen in i den "säkrare" perioden :D <3 Är det första barnet för dig?
    Nilo Westring - 170616
  • Aducia
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-14 08:05:17 följande:

    Jag har ingen magkänsla om kön alls faktiskt. Antagligen för att det är så tidigt (är bara i vecka 5+0 just nu så)

    Skönt att det löste sig trots att du var orolig med magsmärtorna :D Och grattis till en liten pojke. Har en son hemma och det är något alldeles speciellt med det :D


    Hehe ja men genetiskt sätt har bebisen ett kön men inte ett fysiskt kön ;) men känslan kanske kommer senare som du säger :)

    Ja han sparkar lite varje dag också, så skönt att känna och få en bekräftelse :D
    BF 21/1-2019 ///// MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
Svar på tråden Gravida skåningar?