• skånetjej1993

    Mellanblödning första gången någonsin

    Hej!


    Jag och sambon är inne på tionde försöket till att bli gravida. 

    Jag har under hela mitt liv gått på Trombyl, vilket betyder att jag alltid blött rikligt under min menstruation. Jag har däremot aldrig haft några mellanblödningar. Men under denna cykel har min kropp plötsligt gått bananas på just mellanblödningar. Min cykel är något oregelbunden men medellängden är 30 dagar.


    Den 26/8 (dag 16) hade jag äl. Den 31/8 (dag 21) fick jag en röd blödning i toaletten, jag var helt hundra på att det var en nidblödning. Men därefter har det bara fortsatt med mörkbruna flytningar (mest i toaletten, bara lite eller inget alls i trosskydd). Nu har de bruna flytningarna hållit på i 9(!) dagar och idag är jag på dag 30 i min cykel.


    Jag försöker förbereda mig på att mensen kommer komma när som helst då jag inte har några andra grav-symptom och mina bröst nu börjat bli ömma & fastare precis som de alltid blir före mens. Men jag kan inte låta bli att undra vad det är som gör att jag, efter över 10 års mensande, plötsligt får mellanblödningar ifall jag nu inte är gravid? Är detta något jag bör kolla upp med gynekolog eller är det fullt normalt? 

  • Svar på tråden Mellanblödning första gången någonsin
  • Aamon

    Har du tagit ett graviditetstest?

    Jag fick så och aldrig haft det tidigare. Visade sig att jag var gravid med utomkvedshavandeskap. Var liknande även graviditeten efter som slutade i ma.

  • skånetjej1993

    Tack för svar, skönt att höra att någon annan varit med om samma. 

    Just det, det glömde jag skriva! Jag tog ett clearblue digital early 6/9 (dag 27) som var negativt.

Svar på tråden Mellanblödning första gången någonsin