• KarolinH73

    Dags att byta "karriär"? - input önskas!

    Efter 20 år på samma företag där jag jobbat med systemutveckling, programmering, support, test, team lead mm så har jag efter 1 år som ledare blivit sjukskriven för utmattningssyndrom. Sakta men säkert tar jag mig tillbaka med hjälp av en fantastisk läkare på företagshälsovården.

    Men mitt i allt detta har jag fått massa funderingar...
    Är det kanske dags att prova på något nytt? Något helt annat? Vad är viktigt i livet? Hur hittar jag något som känns mer meningsfullt? Hur kommer jag på vad jag vill göra?

    Det jag brinner för personligen är 3 saker jag har kommit fram till:
    * ungdomsfotboll (föreningsliv överlag och barn och ungdomar)
    * integration (hade gärna velat hjälpa till mer, språkhjälp eller vad det nu kan vara).
    * sjukvården (min son har en ovanlig sjukdom och jag skulle vilja hjälpa till mer med att starta upp patientförening och annat kring samarbete med sjukvård och forskning kring sjukdomen. Har bla föreläst för sköterskor en gång, varit med i en pod, varit med på möte med socialstyrelsen mm).

    Ja dessa saker är ju svårt att jobba med, men det är lite vad jag brinner för. Jag har en hel del pengar sparade så den ekonomiska biten är inte så viktigt under ett tag i alla fall.

    Hur kommer jag vidare? Någon här som har bytt bana? 

  • Svar på tråden Dags att byta "karriär"? - input önskas!
  • cardinale

    Gå med i Direktdemokraterna och arbeta för att det blir politiskt möjligt för dig att driva dina hjärtefrågor. De behöver alltid programmerare som kan utveckla deras direktdemokratiska IT-system. 

  • Jamesdio

    Skola om dig till skolsköterska eller Idrott och hälsa +Svenska som andra språk lärare. Och ta sedan jobb i ett område med mycket invandrare. Då får du allt, fotboll, integration och vård/hälsa.

  • Cl4udio

    hur mycket pengar har du lyckats spara? jag är oxo inne i samma banor

Svar på tråden Dags att byta "karriär"? - input önskas!