• Gravidlängtan88

    Kan jag vara gravid?

    Hej?

    Jag är i cykeldag 19 och har en normal cykel på ca 27-30 dagar. Ska få mens om ca 10 dagar som beräknat . Jag har under flera dagar i sträck kännt hugg runt äggstockarna, ömma bröst och riktigt ont i magen under vissa dagar, som mensvärk. Inte ens under ägglossningen bruka jag få så ont i äggstockarna. De värker som har visats kring äggstockarna är inget jag brukar känna av. Igår natt drömde jag även att läkaren konstaterade en graviditet.

    Vad tror ni? Våga man hoppas eller är det så att jag bara är ?skengravid??

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • Gravidlängtan88

    Ok. Det är första gången för mig i så fall. Att det håller i sig så länge alltså. Men vill ändå fråga. Aldrig varit gravid så vet inte hur det känns men aldrig trott att jag varit så här nära en graviditet som jag trodde nu.

  • Jag är bara jag

    Det är omöjligt med symptom så tidigt och de allra flesta har inga symptom före v.5. Inte jag heller och jag har varit gravid 6 ggr. Däremot kan du ju vara tidigt gravid, men det får du veta vad tiden lider.

  • Gravidlängtan88

    Ja precis. Tiden får säga sitt ?? Hoppas kan man ju men kanske inte för mycket. Man vill ju inte bli besviken nu när man vill detta så himla mycket för första gången.

Svar på tråden Kan jag vara gravid?