• Bambi22

    Har jag fått en TIA?

    Hejsan allihopa! Ja som rubrinen lyder, har jag fått en TIA?

    Jag sitter vid datorn o spelar som vanligt mitt på dagen.

    Plötsligt känner jag ett ångestliknande symtom ni vet som när man tror att hjärtat hoppar över ett slag.

    Sen känner jag hur det blir tungt i ena sidan av kroppen (vänster).

    Jag sitter i nån minut o bara fokuserar på att andas, när det blir värre.

    Jag får nu oxå flimmer framför ögonen som myrornaskrig liknande flimmer på tvn.

    Blir yr och känner mej trött.

    Jah tänker att jag måste gå o lägga mej.

    När jag försöker ställa mej upp o gå till ena rummet till de andra för o lägga sej ner upptäcker jag att jag har ju ingen balans.

    Ramlar in i allting för kan knappt hålla mej uppe samtidigt ser jag knappt nått och det känns som jag ska svimma.. till slut med mycket om o men kom jag till sängen för o ligga där med alla symtom som ungefär 5 minuter senare försvinner helt och jag kan återgå till det normala.

    Vill oxå på peka att det här är 3:de gången det händer och att jag inte har ont nånstans under tiden.

    På dom förra attackerna var symtomen desamma.

    Kan jah ha fått mej nå TIA eller vad kan de vara?

    Har inte kunnat släppa de för upplevelserna va så konstiga o intensiva.

    Har inte gått till läkare efter attackerna.

    Har dock gått till läkare för att söka upp när jag har haft ont runt hjärt området o gjort några ekgs men allt ser bra ut.

    Och ska jag va ärlig så visste jah inte riktigt vad en TIA var eftersom jag känner obehag i kroppen av att prata om vissa saker. Så fick lära mej för nått år sen vad de va (dont judge)

    Min sista attack va för circa 1 år sedan.

    Men snälla hjälp mej? Borde jag söka vård?

    1,69cm

    Röker o snusar.

    Vikt: 55

    Alkohol: sällan.

  • Svar på tråden Har jag fått en TIA?
  • Anonym (Okej)

    Men ring 1177 istället för att skriva här på familjeliv!!

  • Anonym (Okej)
    Bambi22 skrev 2018-09-15 00:30:19 följande:

    Skulle faktiskt uppskatta svar istället för att du skrev så där..


    Hahaha jadu..... Det finns människor till allt sägs det. Ena dummare än den andra :) Hoppas du tog ditt förnuft tillfånga och ringde 1177..
  • Anonym (mmm)
    Bambi22 skrev 2018-09-15 16:40:56 följande:

    Nej jag gjorde inte de eftersom det va 1 år sen de senaste va :/


    Det var ett år sen och NU undrar du vad du hade? 

    Jag säger som andra, bättre ringa 1177 när man vill fråga om saker som har med kroppen att göra. Om inte annat är det ju bra att ha kollat vad du ska göra om det sker igen 
Svar på tråden Har jag fått en TIA?