• Blomman 400

    Orolig

    Någon mer som är i vecka 30 och har en lugn bebis. Min bebis är väldigt lugn och de gör mig så sjukt orolig. Har varit inne på kontroller två gånger med ctg och ultraljud. Allt såg bra ut och inget och vara orolig för. Har moderkakan i framvägg men ska de påverka så? Känns dumt och ringa förlossningen varje gång och en doppler har jag och hittat hjärtljudet.

  • Svar på tråden Orolig
  • JLES

    Jag har också moderkakan i framvägg och det var inte förrän vecka 31-32 som rörelserna blev riktigt starka. Innan det var det mer som snärtar och lite sprattel.. :)

  • Blomman 400

    Okej vissa dagar känner ja knappt något och andra dagar kan de va lite på morgonen och på kvällen men mest om ja lägger handen på magen. Hoppas de blir mer nu.

  • Kronärtskockan
    Blomman 400 skrev 2018-09-16 07:52:18 följande:

    Okej vissa dagar känner ja knappt något och andra dagar kan de va lite på morgonen och på kvällen men mest om ja lägger handen på magen. Hoppas de blir mer nu.


    Om du är orolig så ring förlossningen. Det är bättre det än att gå runt och vara orolig
  • JLES
    Kronärtskockan skrev 2018-09-16 08:53:30 följande:
    Om du är orolig så ring förlossningen. Det är bättre det än att gå runt och vara orolig
    Håller med
  • jonadav

    Är i vecka 29 och har också moderkakan i framvägg och tycker att han är väldigt lugn. Jag känner honom varje dag, men det kan vara alltid till att jag känner hur han  flyttar på sig eller att han håller på sparkar i princip hela dagen (väldigt ovanligt dock). För det mesta känner jag kanske ett par sparkar under dagen och någon enstaka rörelse..

  • Redbullen

    Hej!

    Nu är det så att jag inte har moderkakan i framvägg men jag känner sparkar varje dag (började v 19-20) och bebis har vissa tider när den sover och är vaken. Vet alltså ungefär vilken tid bebis kommer att sparka/sova.

    Lugn vissa dagar och vissa dagar vild. Idag kände jag sista sparken vid 5 på morgonen och kände inget sen dess. Har druckit iskallt vatten buffat på lite, legat på sidan, INGENTING! Aldrig varit så förr, är i v 36+2 och det sägs ju att dom blir lite lugnare ju trångt det blir. Bullshit enligt flera barnmorskor som jag träffat, bebis ska sparka oavsätt! Ringde in och dom sa släpp allt och kom med detsamma. Vilket jag gjorde, åkte in kl 15 och dom hittade hjärtslag men han sparkade knappt. Pulsen gick upp o ner men sedan stabiliserades den som tur var. Bebis körde igång igen med sparkar o buffar.

    Det som sa till mig inne på fl är att minsta lilla oro, tanke eller magkänsla, KOM IN! Kvittar vilken tid på dygnet, bara kom in. Dom uppmuntrar alla blivande mammor om det, och tro aldrig att ni är för jobbiga eller störiga. Dom var sjukt trevliga och lyssnade verkligen och förstod att jag vaf orolig. Så minsta lilla tvekan TS, åk in!

  • Blomman 400

    Har ringt idag och hon va så förstående. Skulle ringa när som sa hon. Ja avvaktar lite då ja känt lite puffar idag men fortfarande inget större. Hoppas de blir mer nu. Bebisen blir ju större och borde ha mer kraft i sina sparkar.

  • Kronärtskockan

    Jag åkte in igårkväll för jag kände minskade rörelser både igår och förrgår. Dom kollade allt och allt såg toppenfint ut. Han låg med armar och ben mot moderkakan så det kunde vara en förklaring. Idag har han bökat runt som vanligt <3

  • Kronärtskockan
    Blomman 400 skrev 2018-09-17 19:13:39 följande:

    Kommer bli överlycklig när jag känner en ordentligt spark så hoppas de kommer snart. Vilken vecka är du i?


    Menar du mig? Jag är i vecka 34. Dudå?
  • Kronärtskockan
    Blomman 400 skrev 2018-09-18 15:54:25 följande:

    Ja menade dig kronärtskockan:)

    Vecka 31 e ja i idag. Börjar kännas tungt :)inte så långt kvar :)


    Vad härligt! Ja verkligen, samma här. Sov precis i två timmar, så trött nu för tiden haha
Svar på tråden Orolig