• Anonym (Josefin89)

    Får ni också så här?! Vad är det för fel? diabetes?

    Hejsan. Fått detta med jämna mellanrum, blir oftast "utlöst" när en mikrovågsugn gör ifrån sig det där pip ljudet högt, likaså ringklocka, äggklocka m.m. allt med "höga" toner. kan även göra bli så här av gnissling som är högt..ja ni förstår poängen...

    Blir skakig direkt och så får jag som ett ljud i huvudet som en helikopter där det bara blir högre och högre, precis som ljudet kommer närmre mot mig jätte högt, kan inte minnas att jag blir knäsvag eller liknande utan det ljudet som uppstår får mig ofokuserad på allt runt omkring mig då det är så högt och jag blir livrädd.. 


    blir jätterädd och de senaste gångerna har det vart när jag inte ätit eller det gått ett tag efteråt ? 


    Vet inte vad som händer efter en viss tid och en viss ljudnivå för jag blir alltid att slänga mig över någon mat. Vad som helst och bara trycker i mig. Då försvinner ljudet och jag blir genast lugn igen?


    Har beställt hem diabetestest men vad kan det annars vara? jag har inte tinnitus då detta endast triggas igång av höga "ljudskrik" ungefär men kan detta bero på högt blodtryck?, lågt ? eller har ni några förslag????


    Vågar inte gå till läkaren heller då jag är livrädd att de ska tro jag är helt knäpp eller liknande.....

  • Svar på tråden Får ni också så här?! Vad är det för fel? diabetes?
  • Anonym (J)

    Varför tror du att det är dibbe? Jag fattar inte? Låter väldigt psykologiskt eller typ något som din hjärna gör?

  • Anonym (Not)

    Det är inte diabetes, hur fick du för dig det?

    Låter mer som att det är något psykologiskt och att du självmedicinerar med mat. Nästan så att man skulle kunna tänka sig att du är på väg mot något psykostillstånd. 

  • Anonym (Josefin89)

    tänkte om det var blodsockerfall...när man hamnar på lågt värde...


    vadå för tillstånd?..

  • Anonym (diabetiker)

    Om du har oupptäckt diabetes så har du gör höga blodsockervärden, inga blodsockerfall. Verkar dessutom orimligt att det skulle höra ihop med höga ljud. 

  • Anonym (Josefin89)

    ok, det visste jag inte utan tänkte att det kanske var allmänt blodsockerfall annars...för vi har diabetes i släkten så tänkte kolla för säkerhetens skull ändå..


    Kan ju vara något psykologiskt men jag har ingen aning om hur det kan vara så, vad det beror på m.m. 


    visst är ju lite överviktig men jag har ju inte varit med om något speciellt och sen jag fick detta för första gången så kan det varit för 1-2 år sedan och det är inte föränn nu det börjar bli lite oftare. som sagt, inga röster eller dylikt utan precis som en helikopter skulle starta  som bar blir högre och högre...


    hur kan det försvinna när jag tar något och äter :o ?!?!?

  • Anonym (S)

    Har du testat att tryckutjämna eller luft-tugga när ljudet uppstår istället för att äta? Ifall plinget triggar något slags tryck i öronen.

  • Anonym (Josefin89)

    nej det har jag inte..det hela är jätte obehagligt...


    det är ju det som är så konstigt att jag får det av sådanna höga toner som just en microvågsugn? samt likaså en timer man har i köket....


     


    Vad gör jag om det är något med huvudet? tänkte hur blir man av med det?

  • Anonym (Josefin89)

    har det bara ibland så då kan det ju inte vara tinnitus eller?

Svar på tråden Får ni också så här?! Vad är det för fel? diabetes?