• medioker

    Vi som precis plussat med första barnet <3

    Hej!

    Tänkte det skulle vara kul med en tråd för oss som precis plussat där vi kan följas åt och dela våra tankar/oro osv.

    Jag plussade imorse med digitalt och fick gravid 1-2. Känns väldigt svårt att ta in men är så glad!

  • Svar på tråden Vi som precis plussat med första barnet <3
  • Miatheone
    medioker skrev 2018-09-15 19:54:23 följande:

    Hej!

    Tänkte det skulle vara kul med en tråd för oss som precis plussat där vi kan följas åt och dela våra tankar/oro osv.

    Jag plussade imorse med digitalt och fick gravid 1-2. Känns väldigt svårt att ta in men är så glad!


    Jag plussade med digital i fredags
    medioker skrev 2018-09-15 19:54:23 följande:

    Hej!

    Tänkte det skulle vara kul med en tråd för oss som precis plussat där vi kan följas åt och dela våra tankar/oro osv.

    Jag plussade imorse med digitalt och fick gravid 1-2. Känns väldigt svårt att ta in men är så glad!


    Jag plussade med digital i fredags och fick gravid 3+. Ska till barnmorskan nu på fredag och kolla upp ytterligare hur långt gången jag är osv ????
  • Blattodea

    Jag plussade svagt i torsdags, och har sen dess gjort säkert 6 ytterligare tester som visat samma. Ska på drop in på barnmorskemottagningen imorgon och göra ett till, och skriva in mig- Det är lite svårt att fatta det...

  • Majsan2018

    Kul! Är 4+3 med första. Skräckblandad förtjusning är verkligen en bra sammanfattning såhär långt ???? inget illamående eller hud/humörförändringar (än) känner bara lite ?mensvärk? av och till under dagarna/kvällarna.

  • Majsan2018

    Vet inte om vi riskerar att bli för få med bara oss förstagångare? Innan jag hittade hit skapade jag en tråd under gravid och första trimestern den heter ?vi som nyss plussat och har BF maj/juni? eller nåt liknande kanske har vi någon ?rutinerad? som också vill dela med sig.

  • Summerstriker

    Hej, jag plussade förra veckan och är idag på 4+4. Är otroligt rädd över att få missfall då jag fick en oplanerade graviditet för några år sedan som slutade o missfall, i vecka 5+1..

    men jag håller alla timmar och hänger gärna med här i tråden. : )

  • Majsan2018

    Summerstriker, det kommer säkert att gå jättefint hela vägen denna gången! ???? grattis alla här till plusset! Bara det ska man vara glad över såhär långt!

  • Summerstriker

    Majsan2018, de har du rätt i. Jag är så glad över att få ett pluss, är faktiskt första försöket, jag slutade nämligen med p/piller i mars och fick tillbaka min ägglossning först i juli. Så jag är överlycklig över att min kropp äntligen blev återställd. Var inte beredd på att de skulle ta sig direkt. : )

  • värmlandsjänta

    hej på er! en förstagångare till här :) är som nån annan skrev också orolig för missfall, eftersom det verkar va så vanligt... helst vill ja ju kunna berätta för nära å kära redan nu, men vågar inte förrän det gått lite längre. kommer nog dock inte orka vänta till efter vecka 12 innan ja säger till de närmaste. hur gör ni?? å hur gör ni med vita lögner kring alkohol osv? tycker det där ska bli jättesvårt nu fram tills vi kan berätta för alla

  • Summerstriker
    värmlandsjänta skrev 2018-09-26 22:49:14 följande:

    hej på er! en förstagångare till här :) är som nån annan skrev också orolig för missfall, eftersom det verkar va så vanligt... helst vill ja ju kunna berätta för nära å kära redan nu, men vågar inte förrän det gått lite längre. kommer nog dock inte orka vänta till efter vecka 12 innan ja säger till de närmaste. hur gör ni?? å hur gör ni med vita lögner kring alkohol osv? tycker det där ska bli jättesvårt nu fram tills vi kan berätta för alla


    Hej och grattis! : )

    Passande nog så har bestämde jag mig den 1 september att inte dricka på två månader, eftersom att jag skulle vara nyttig, träna mycket, osv efter sommaren. Så alla mina vänner vet ju om de, så jag kommer inte behöva förklara mig förens i november, och då kommer jag berätta de för dom närmsta ??

    Är förresten 23år.
  • Majsan2018

    Har i drygt ett år jobbat på viktnedgång och då i olika perioder slutat helt med alkohol. Man kan ju hävda att det kan vara nyttigt med vit period för att ?rena kroppen? i nån hälsokur eller att man vill nå ett viktmål (om man inte redan är jättesmal). Har förmånen att bo så att någon av oss alltid kör bil om bortbjudna och då brukar det ändå vara jag som avstår av den anledningen ???? vill nog hålla det hemligt så länge det bara går jag. Bara två närmaste vännerna och mannen då såklart som vet. Kanske är konstigt men känner liksom ett behov av att bara vi vet och att vi berättar först senare när det är lite säkrare. Helst hade jag velat dölja och berätta genom julklapp till föräldrar syskon och svärföräldrar och mor och farföräldrar. Då borde man ju också ha fått svar på kub-test och tagit reda på vilket kön . Tror ni att man kan dölja det till jul?! Om man redan är lite småplufsig med danshandtag och mage? Klär mig redan i lösa större kläder.

Svar på tråden Vi som precis plussat med första barnet <3