• Anonym (Blörk)

    Tråkiga hemmafrun?

    Jag är hemmafru sen många år tillbaka. Gemensamt valt och mannen är helnöjd med att jag är hemma, så är den biten av diskussionen avklarad.

    Senaste tiden har han börjat gnälla mer och mer över mitt utseende. Påstår att jag går ut i ?hemmakläder? och ser nyvaken ut. Okej, jag sminkar mig inte allt för ofta, jag orkar helt enkelt inte och största delen av dagen är det ju ändå ingen som ser mig. Barnen är i skolan och jag är mest hemma och fixar.

    Klädesmässigt är min outfit jeggings och nån enkel tshirt, för det är helt enkelt det jag trivs bäst i. Vill ha kläder jag känner mig bekväm i, bokstavligt talat. Jag tycker inte att jag ser slapp ut, men han tycker jag ska klä upp mig och hej och hå...

    Vi har det väldigt gott ställt ekonomiskt och han verkar tycka att det är katastrofalt att jag inte klär mig därefter! Löjligt enligt mig. Jag gnäller inte över hans klädsel, så varför ska han gnälla över min?

    Vad tycker ni, är det så viktigt att klä sig modernt och moderiktigt eller är det viktigare att känna sig bekväm?

  • Svar på tråden Tråkiga hemmafrun?
  • hammarhajen

    Att strunta i utseendet brukar vara ett tecken på att något inte är riktigt ok... Att ha myskläder hemma är en sak, att ha det på stan en annan. De flesta brukar ju vilja ha riktiga kläder och se någorlunda prydliga ut bland folk. 

    Självklart har man olika stil och det får man ju ha, men om någon ändrat beteende från att bry sig om utseendet till att inte göra det så kan man undra lite. 

    Din man kanske undrar om du mår riktigt bra?

  • Anonym (Blörk)
    hammarhajen skrev 2018-09-17 17:17:57 följande:

    Att strunta i utseendet brukar vara ett tecken på att något inte är riktigt ok... Att ha myskläder hemma är en sak, att ha det på stan en annan. De flesta brukar ju vilja ha riktiga kläder och se någorlunda prydliga ut bland folk. 

    Självklart har man olika stil och det får man ju ha, men om någon ändrat beteende från att bry sig om utseendet till att inte göra det så kan man undra lite. 

    Din man kanske undrar om du mår riktigt bra?


    Jag går inte runt i myskläder. Myskläder för mig är typ pyjamas och tycker knappast att man kan säga att jag inte bryr mig om utseendet bara för att jag blivit mer avslappnad.
  • hammarhajen
    Anonym (Blörk) skrev 2018-09-17 17:21:23 följande:
    Jag går inte runt i myskläder. Myskläder för mig är typ pyjamas och tycker knappast att man kan säga att jag inte bryr mig om utseendet bara för att jag blivit mer avslappnad.
    OK, sorry! För mig är tights och t-shirt myskläder, men man tycker ju olika...

    Hur som, var bara en tanke. 
  • Studentpappa

    Om han nu tjänar väldigt bra så är antagligen kvinnorna som kan möter till vardags välklädda och piffiga. Han tycker kanske att gräset är lite grönare på andra sidan då om du går hemma opiffad.

    Människan vill ju passa in i sin flock och du rör väl dig antagligen i lite tätare kretsar? Han kanske skäms lite att du inte håller en viss standard jämfört med era bekanta eller hans kollegors fruar?


    Ride it like you stole it
  • Fiona M

    Är han själv i god form och klär sig snyggt? Skulle han byta kläder, iaf hemma, till något du tyckte var snyggare än det han själv föredrog?
    Om svaret på någon av dessa frågor är nej skulle jag vilja höra hans argument för att ha andra förväntningar på dig än sig själv.

  • Fiona M
    nevermind skrev 2018-09-17 18:03:58 följande:

    Vart går du klädd sådär som är så jobbigt för honom? Affären? Finrestaurang?


    Ja, det är sant, jag bara utgick från att det var hemma och till vardags, men pratar vi om alltid så är jeggings att jämföra med pyjamas på finare restaurang.
  • Anonym (Trofe)

    Ja han vill ju ha en liten hemmafru/trofefru hemma och nu blir han irriterad över att du inte lever upp till trofedelen.

  • Anonym (Blörk)
    hammarhajen skrev 2018-09-17 17:33:38 följande:

    OK, sorry! För mig är tights och t-shirt myskläder, men man tycker ju olika...

    Hur som, var bara en tanke. 


    Tights? Jeggings sa jag. Ser ut som vanliga jeans.
  • Anonym (G)
    Fiona M skrev 2018-09-17 18:03:05 följande:
    Är han själv i god form och klär sig snyggt? Skulle han byta kläder, iaf hemma, till något du tyckte var snyggare än det han själv föredrog?
    Om svaret på någon av dessa frågor är nej skulle jag vilja höra hans argument för att ha andra förväntningar på dig än sig själv.
    Håller med
Svar på tråden Tråkiga hemmafrun?