• isotop

    Tips på annorlunda parklekar i Stockholm

    Vad har ni för tips på annorlunda parklekar mm i Stockholmsområdet, som är gratis och man kan ta sig lätt utan bil från norrort? Barnet är 6 år.

  • Svar på tråden Tips på annorlunda parklekar i Stockholm
  • Duckan

    Annorlunda vet jag ej, men Vasaparken, Humlegården, Rålambshovsparken, 4H-gården i Stora Skuggan.

  • isotop

    Hon har besökt alla de. Men vi skulle väl kunna gå på 4H-gården någon helg.

    Någon som har varit vid Aspuddsparken och kan berätta hur den är?

  • LFF

    Mulle Meck, Anders Franzéns park i Hammarby Sjöstad, Lilla Kvarnholmen (alla skapade av Tor Svae, Anders Franzéns park vet jag inte hur den är numera dock men de andra två gillar mina 5-åringar).

  • Duckan

    Inte lekt i Aspuddens park, men vi spelade minigolf intill den och familjen vi var med sa att den är bra.

  • Fliselisan

    Har varit mycket i Aspuddsparken, dock nog minst ett år sedan sist. Är väldigt trevligt där, trevliga människor som arbetar och trevliga besökare. Ibland någon förskoleklass där också.

    De har olika djur, kaniner, katter, getter, som man kan gå in till i hagen och klappa. Även hästar, vissa dagar ridning mot betalning.

    Finns toaletter både ute och inne. När det är säsong kan man grilla ute. Jättestor nybyggd fin lekpark, perfekt för barn som gillar att klättra med en lång klätterbana/balansbana. Flera gungor mm.

    Inomhus har de café och möjlighet att äta egen matsäck, sant ett lekrum med madrasser, dockgrejer, innebandyklubbor etc.

    En av de bättre parkerna :)

    Finns även en trevlig i Bandhagen, tror den heter Bandängens parklek. De har även marsvin, höns och grisar. Stort fint lekområde med trampcyklar bl.a. Även stort inomhus med mysrum, spelrum, pingisrum.

    På sommaren har de en liten utomhusbassäng, allt gratis.

Svar på tråden Tips på annorlunda parklekar i Stockholm