• Anonym (B)

    Blir du glad för andra?

    Har alltid innan jag blev sjuk haft lätt att bli glad för Andras framgång och glädje

    Nu är det inte lika lätt

    Även om jag unnar dem allt gott

    Hur är det för er?

  • Svar på tråden Blir du glad för andra?
  • Anonym (Lisa)

    Detta har varierat genom livet beroende på hur bra kondition min självkänsla varit. Om jag märker att jag inte blir glad för andra så är det en signal till mig att min självkänsla är låg och jag måste träna den. Självkänslan varierar genom livet, och kan hållas i godform om man tränar den aktivt.

  • eilgbmls

    Klart jag är glad för andra.

    Det måste vara så kul att kunna välja hur man vill spendera sin tid, så länge man har medel för att överleva. Nackdelen är att det oftast inte blir speciellt mycket tid över att leva och sedan går man under när tiden tar slut.

  • Anonym (Haha)

    Sägs ju att skadeglädje är enda sanna glädjen och jag håller med på den. Mvh Bitterfittan

  • Deceree1

    Jag älskar att göra människor glada. Jag har massor av blommor och plantor som jag har gett bort. Det finn nog inget roligare att få se människor bli glada över en blombukett eller en planta. Jag har ju massor i överflöd så jag ger ofta bort till folk. Det tycker jag är jättekul :)))))och dom blir glada :)))

  • Anonym (A)
    Deceree1 skrev 2018-09-19 15:15:50 följande:
    Jag älskar att göra människor glada. Jag har massor av blommor och plantor som jag har gett bort. Det finn nog inget roligare att få se människor bli glada över en blombukett eller en planta. Jag har ju massor i överflöd så jag ger ofta bort till folk. Det tycker jag är jättekul :)))))och dom blir glada :)))
    Ja, det är härligt.
  • Anonym (Ensam man +40)

    Beror på vad det är. Känner mig väldigt ensam och har aldrig upplevt kärlek i mitt liv. Har heller inte upplevt närhet/sex mer än ett fåtal gånger.

    När jag hör någon som träffat ny så tänker jag att det skulle kunna vara min tur, men det händer nog knappast.

    Så kan bli glad för andra, beroende på vad saken handlar om.

  • Anonym (Qwe)

    Ja. Det blir jag ofta.

    Men ibland, när de får/gör något som jag själv har önskat mig väldigt mycket är det svårt.

Svar på tråden Blir du glad för andra?