• Anonym (Ensam)

    Ensam

    Hej, jag är en tjej i 25års åldern som aldrig har haft ett förhållande. Jag är social, rolig och ser ok ut, med smink väldigt bra ut det har jag fått bekräftat många gånger. Jag har däremot komplex över mitt ansikte osminkat, vet att jag inte är världens fulaste men ändå så tar det emot extremt att visa mig utan smink, detta för jag vet att jag ser så mycket bättre ut i smink. Har en fin kropp allmänt, tränad och smal. Jag får mycket uppmärksamhet från killar men de vet ju bara hur jag ser ut i smink och när jag börjar dejta någon har jag svårt att ta bort sminket, ljuger om att jag råkade somna osv. detta för jag mår så dåligt med mitt utseende.. Ingen dejt resulterar i att killen får känslor för mig och jag är alltid förälskad och detta tär ännu mer på mitt självförtroende och vill visa mig utan smink ännu mindre... Vet inte vad jag ska göra, tror att jag saknar bekräftelse för  att någon kille aldrig har älskat mig som gör att jag mår sämre över detta och allt blir värre. Bekräftelse på att jag skulle se bra ut utan smink eller något personlighetsdrag skulle inte hjälpa. Tror jag försöker dölja mig ännu mer varje gång jag blir avvisad med hjälp av smink.. Många frågar ofta varför jag är singel, du är ju så fin och rolig, vet inte vad jag ska svara, nej ingen vill ha mig. Desperathet visar jag inte och jag visar inte att jag har dåligt självförtroende, men någonting måste jag ju utstråla eftersom det aldrig blir nått, sova med sminket kan ju såklart vara en faktor men vissa dejter har jag ju inte ens sovit med så jag vet inte.

  • Svar på tråden Ensam
  • Anonym (naked mirror)

    Låter som att du behöver vänja dig vid ditt riktiga ansikte. Varför inte tvätta av allt smink när du är hemma och göra det till en vana tills du kommer över alla dumma tankar och osäkerhet. Därefter kan du sova med killar utan smink. 

  • Anonym (Ja)

    Jag tror du är vacker utan smink, jag har alltid gillat osminkade tjejen unga som gamla. Hade turen att träffa en tjej som avskyr smink för 22-år sedan som det klickade direkt och vi gifte oss ett år senare. ????

    Så strunta i smink o gör något roligt istället för pengarna ????

  • Anonym (H)

    Superjobbigt att inte trivas med sig själv när man är osminkad! Har du funderat på att antingen tatuera eller färga ögonbrynen så se blir mörkare? Det ger supermycket! Sen kan man ju skaffa ögonfransförlängning, vilket gör att man ser sminkad ut, men går att få riktigt naturligt och fint. :) Är ju dyrt såklart, men jag funderar själv på det, mest för att jag är lat men skulle även känna mig vardagsfin utan någon ansträngning!

  • Anonym (naked mirror)
    Anonym (H) skrev 2018-09-19 03:15:21 följande:

    Superjobbigt att inte trivas med sig själv när man är osminkad! Har du funderat på att antingen tatuera eller färga ögonbrynen så se blir mörkare? Det ger supermycket! Sen kan man ju skaffa ögonfransförlängning, vilket gör att man ser sminkad ut, men går att få riktigt naturligt och fint. :) Är ju dyrt såklart, men jag funderar själv på det, mest för att jag är lat men skulle även känna mig vardagsfin utan någon ansträngning!


    Dumt att tatuera sig i ts sits då hon inte vet vad som är vackert ännu och kanske inte alls gillar det när hon väl har kommit på det ! Hon har stora problem som hon behöver komma överfund med och först när det inte är stora problem längre, då kan hon väl göra något mer drastiskt.
Svar på tråden Ensam