• Anonym (Ledsen)

    Får inte åka hem till jul ändå

    Min man har sen förra julen lovat att vi ska fira den kommande hos min familj, det är långt att åka och jag har inte varit där på över två år.

    Min man har just skrivit på kontrakt för ett nytt jobb som börjar i december och nu först efter kläcker han ut sig att han kommer behöva jobba i mellandagarna (nuvarande jobbet har ledigt hela julen fram till efter nyår) trots att han visste hur mycket jag längtar efter att få fira jul med min släkt. Det här visste han redan innan, men valde att inte berätta av någon anledning.

    Jag är så ledsen, finns inte en chans att jag klarar av att resa själv med barnen och han vill ju spendera julen med oss också, så han vill inte att vi åker heller, även om han säger att det är okej... Det kan han ju lungt säga eftersom han vet att det inte kommer gå...

    Jag drar mig verkligen för att berätta för mina föräldrar, de har också sett så fram emot det.. Och mina far- och morföräldrar är väldigt gamla och sjuka, vem vet om det ens blir fler chanser?

    Så arg och ledsen på min man...

  • Svar på tråden Får inte åka hem till jul ändå
  • Tihi

    Åk! Det är större chans att du får fler jular med din man än med dina föräldrar och andra släktingar plus att ni bor långt ifrån och du har inte varit där på två år. Jag ser inte varför du skulle sitta hemma med din man för att fira en dag tillsammans när ni ses 365 dagar om året. Varför kan du inte åka ensam med barnen förresten? Har du 12 stycken barn och alla har special needs eller vad är det frågan om?

  • Anonym (Ledsen)
    Griseknoen35 skrev 2018-09-19 14:50:31 följande:

    Så du hade sagt att du inte ville att han skulle ta jobbet om du fått veta innan han tog jobbet? 


    Han hade kunnat vänta med att börja till januari. Det var de som jagade honom, inte tvärtom, så hade inte varit några problem.
  • OlgaElvira

    Vad är det som hindrar dig att resa själv med barnen? Är set själva resan ensam som är problemet eller är det att du själv har ansvaret för dem under juldagarna?

    Om det är resan som är problemet kanske någon av dina anhöriga kan komma till er och resa tillsammans med dig.

    Kan kanske dina anhöriga komma till er istället, eller är det inte praktiskt möjligt?

  • K med lilla E

    Bjud in din familj att fira julen hemma hos er i år.

  • Anonym (Ledsen)
    Tihi skrev 2018-09-19 14:51:00 följande:

    Åk! Det är större chans att du får fler jular med din man än med dina föräldrar och andra släktingar plus att ni bor långt ifrån och du har inte varit där på två år. Jag ser inte varför du skulle sitta hemma med din man för att fira en dag tillsammans när ni ses 365 dagar om året. Varför kan du inte åka ensam med barnen förresten? Har du 12 stycken barn och alla har special needs eller vad är det frågan om?


    Tre, men alla har npf-problematik. Finns även ett antal andra sjukdomar med i bilden.

    Det kräver både buss, tåg och båt, jag blir gråtfärdig bara av tanken. Hade varit jobbigt nog med pappan, men då hade vi iaf haft bil.
  • enmamma

    Och varför diskuterade inte din man sin nya anställning med dig innan han skrev på.
    Jag har rest själv med 2 småbarn det är inte roligt men det går.

  • Griseknoen35
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-09-19 14:53:40 följande:
    Han hade kunnat vänta med att börja till januari. Det var de som jagade honom, inte tvärtom, så hade inte varit några problem.
    Okej. men om det bara handlar om en jul och han ändå säger att det är ok för dig att åka med barnen så varför kan du inte åka? Kan han inte ta ledigt Dagen innan ju, julafton och juldagen och åka till din familj och så stannar du längre med barnen? Han kanske kan åka tillbaka vid ett par dagar vid nyår och åka med er hem igen. 
  • Anonym (Ledsen)
    K med lilla E skrev 2018-09-19 14:55:24 följande:

    Bjud in din familj att fira julen hemma hos er i år.


    Bor i en fyra och ingen skulle åka hela den resan för att trängas här. Finns inte ens sovplatser nog för det, dessutom är de gamla just för gamla för att resa alls.
Svar på tråden Får inte åka hem till jul ändå