• cmlindqvist

    Röksugen - får inte röka för min pojkvän

    Hej! Alla ni rökare där ute måste nog förstå mitt problem, hur fruktansvärt jobbigt det kan vara när man inte kan röka när man vill röka.

    Nu är det så att jag träffade min pojkvän för ca 4 månader sedan, han visste om att jag rökte men ville inte starta ett förhållande med mig om jag inte slutade röka.

    Självklart så slutade jag röka då jag såklart valde honom före cigaretterna. Observera att jag har varit rökare i ca 7 år och slutade enbart för hans skull. Men jag håller på att få damp, jag bryter snart ihop!!! Jag känner mig inte ens som mig själv när jag inte får röka. Jag saknar rökningen och att kunna röka hur som helst och när som helst utan att vara orolig över att lukta rök, jag vill inte behöva tjuvröka mer... Har försökt prata med honom om det men han säger att om jag börjar röka igen så kan jag packa väskan och flytta ut för han skulle aldrig acceptera det. Jag älskar honom men jag älskar även rökningen och ska jag sluta så vill jag göra det för min skull inte hans. Vad hade ni gjort i min situation????

  • Svar på tråden Röksugen - får inte röka för min pojkvän
  • Sisisisi

    Du slutar ju inte för hans skull nu, du slutar för din skull. För att DU ska få chansen att leva med din pojkvän.

    Testat vape annars? Kanske kan vara något för dig och något din pojkvän kan acceptera?


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • gahadas

    Han har ju gjort det väldigt klart att han inte tänker leva med en rökare. Om jag hade varit honom så hade jag nog bara blivit irriterad om du försökte "prata" om det för att få börja röka igen.

  • GGN

    Sluta snacka skit, du får visst röka. Det bestämmer inte han. Däremot bestämmer han om han ska leva med en rökare eller inte.

Svar på tråden Röksugen - får inte röka för min pojkvän