• Anonym (Ch)

    Hade Bf 8 september hur länge får man max gå över tiden?!

    Är det även lika med de reglerna i hela världen?

    Norden? Europa? Övrigt?

  • Svar på tråden Hade Bf 8 september hur länge får man max gå över tiden?!
  • Anonym (Vet inte)

    I Sverige kan man få gå över tiden i över 14 dagar. Vet inte exakt hur länge men man verkar tycka att det är bäst om förlossningen startar själv.

    I Norge får man gå över tiden ungefär en vecka innan de sätter igång förlossningen.

    Sen hur det är i andra länder vet jag inte.

  • Anonym (..)
    Anonym (Vet inte) skrev 2018-09-21 02:50:41 följande:

    I Sverige kan man få gå över tiden i över 14 dagar. Vet inte exakt hur länge men man verkar tycka att det är bäst om förlossningen startar själv.

    I Norge får man gå över tiden ungefär en vecka innan de sätter igång förlossningen.

    Sen hur det är i andra länder vet jag inte.


    10 dagar är det väl i sverige?
  • JennieLj

    Jag fick en son för 7 veckor sen och vi blev igånsatta på grund av överburenhet. Hade då gått över 14 dagar. Tror 14 dagar är det vanligaste men att det kan skilja lite beroende på var i landet man bor. Till oss sa de även att vi kunde välja att vänta en vecka till om vi velat ge det lite mer tid att komma igång självmant.

  • Anonym (Vet inte)
    Anonym (..) skrev 2018-09-21 04:34:05 följande:

    10 dagar är det väl i sverige?


    En kompis till mig fick vänta mer än 14 dagar.
  • Anonym (..)
    Anonym (Vet inte) skrev 2018-09-21 07:44:15 följande:

    En kompis till mig fick vänta mer än 14 dagar.


    Det har jag inte hört talas om. 10 dagar över tiden är max har jag hört
  • Anonym (3)

    En vän i göteborg fick gå tre veckor, men med täta kontroller så allt var lugnt.

  • Anonym (..)
    Anonym (3) skrev 2018-09-21 09:11:24 följande:

    En vän i göteborg fick gå tre veckor, men med täta kontroller så allt var lugnt.


    Jösses.. hur länge kan man egentligen vara gravid om man inte skulle bli igångsatt?
  • Anonym (3)
    Anonym (..) skrev 2018-09-21 09:13:41 följande:

    Jösses.. hur länge kan man egentligen vara gravid om man inte skulle bli igångsatt?


    Jadu, men vi har ju klarat oss i tusentals år utan igångsättning, så det gör vi nog fortsättningsvis också.
Svar på tråden Hade Bf 8 september hur länge får man max gå över tiden?!