• orange29

    HUR fan ska jag bli lycklig igen!? Allt går ju bara fel

    Bott utomlands i ett år för universitets studier. Denna hösttermin har jag mått fruktansvärt dåligt i snart över en månad dock och vet inte längre vad jag ska göra. Alla mina nära vänner åkte hem förra terminen på våren vilket innebar att jag återvände hit och hade bara några bekanta här och där. Bodde med nya rumskompisar men som började frysa ut mig och slutade med ett bråk mellan mig och ena tjejen där. Tog mina grejer och flyttade för tillfället över till några bekanta som jag känt sen förra året för att under tiden hitta nytt boende.

    Mådde bra med dem och vi blev bättre vänner. Men höll exakt en vecka. För sen en vecka efter bråket med min rumskompis och sedan flytten får jag veta att min kille sen April har legat med en gemensam kompis (han bor här och hon internationel student). Klipper kontakten helt med dem båda. Men går istället runt veckan efter med hjärtekross och känner mig backstabbed av tjejen som jag trodde var en bra vän till mig. Samtidigt har de gamla rumskompsiarna pratat illa om mig till de andra nya internationella tjejerna och har folk som nu ogillar mig. Tjejen som låg med min kille har fått sina vänner på sin sida så de behandlar mig som luft när vi går förbi varandra.

    Jag ville bara ifrån det lägenhetsområdet och få ny start. Höll på i 3 veckor med boende och flyttade igår in i nytt boende. Ingen är svensk, känner mig som en outsider där. Känner mig konstant ensam, ledsen och sårad. Jag orkar inte ens äta ordentligt längre för jag har knappt pengar till mat för mitt nya boende är så otroligt dyrt första månaden och måste betala sista hyran på mitt gamla.

    Har alltid varit en chill och lätt anpassad person som älskar att bo utomlands mer än i Sverige men allt går ju bara fel denna termin! Mobbad, hjärtekrossad, inga pengar. Jag försöker vara med de vänner jag har här men är så olycklig konstant att det sprids över.

    Försöker träna massa för att få ut den negativa energin men jag äter så dåligt att jag gått ner för mycket i vikt och borde lägga på mig istället. Jag vill bara hem! Hur FAN kan man ens bli lycklig här igen? 2 och en halv månad kvar dessutom.

Svar på tråden HUR fan ska jag bli lycklig igen!? Allt går ju bara fel