• Anonym (..)

    Någon som är teknisk?? Vill bli borttagen från en sida. Hur göra?

    Jag har varit inne på sidan merinfo.se och försökt leta information om hur jag ber dom att ta bort mina personliga uppgifter från deras sida. Hittar ingenting och jag blir tokig på detta. Finns heller inget nummer jag kan nå dom på.. hur ska jag göra??!

  • Svar på tråden Någon som är teknisk?? Vill bli borttagen från en sida. Hur göra?
  • Anonym (Internetgurun)

    Jag vet inte riktigt hur du letat, men går man in på merinfo.se så hittar man som brukligt är en länksamling längst ned. Där finns "Om", och där besvarar de det du frågar efter. Jag länkar för din bekvämlighet;
    www.merinfo.se/om

    Vad man kan säga är att detta är en sökmotor, så den information de visar är offentlig och går redan att hitta på andra sätt.

  • brallison

    Efter GDPR (nya dataskyddsförordningen) trätt i kraft i maj i år, så ska man ha rätt att "bli glömd". Dock har sådana sidor som hitta.se, eniro.se och dylikt ett undantag, så det kan vara lite svårt att göra det. Men jag tycker att du ska skriva till dem och begära det ändå.

  • Anonym (..)
    brallison skrev 2018-09-21 10:54:08 följande:

    Efter GDPR (nya dataskyddsförordningen) trätt i kraft i maj i år, så ska man ha rätt att "bli glömd". Dock har sådana sidor som hitta.se, eniro.se och dylikt ett undantag, så det kan vara lite svårt att göra det. Men jag tycker att du ska skriva till dem och begära det ändå.


    Dessvärre så funkar inte gdpr så. Dom har fortfarande rätt att lägga ut mina uppgifter/ha dom kvar
  • Anonym (..)
    Anonym (Internetgurun) skrev 2018-09-21 10:47:23 följande:

    Jag vet inte riktigt hur du letat, men går man in på merinfo.se så hittar man som brukligt är en länksamling längst ned. Där finns "Om", och där besvarar de det du frågar efter. Jag länkar för din bekvämlighet;

    www.merinfo.se/om

    Vad man kan säga är att detta är en sökmotor, så den information de visar är offentlig och går redan att hitta på andra sätt.


    Tack så mycket. Ska kolla på det
  • Anonym (..)
    Anonym (Internetgurun) skrev 2018-09-21 10:47:23 följande:

    Jag vet inte riktigt hur du letat, men går man in på merinfo.se så hittar man som brukligt är en länksamling längst ned. Där finns "Om", och där besvarar de det du frågar efter. Jag länkar för din bekvämlighet;

    www.merinfo.se/om

    Vad man kan säga är att detta är en sökmotor, så den information de visar är offentlig och går redan att hitta på andra sätt.


    Det går ju inte kontakta dom för att be om att få bli borttagen.. det står att jag ska kontakta myndigheterna för att få bli borttagen från merinfo.. låter jättelöjligt att tvingas kontakta skatteverket för att jag inte vill att mina uppgifter ska synas där, dom har ju liksom inte hand om den sidan...
Svar på tråden Någon som är teknisk?? Vill bli borttagen från en sida. Hur göra?